نوین بورسیه

خدمات ما

خدمات نگارش کاورلتر نوین بورسیه

کاور لتر، فرصتی است تا هرگونه شرایط خاص و غیرعادی در رزومه، کارنامه تحصیلی و مقاطع تحصیلی‌تان را شرح داده و شفاف سازی کنید.

کاورلتر چیست؟

کاورلتر متداول ترین نوع نامه ای است که در تمامی انواع درخواست ها مورد نیاز است. Cover Letter شما، تجربیات و مهارتهایتان را معرفی می کند و بهترین راه برای معرفی یک رزومه، درخواست شخصی یا هر نوع پروپوزال دیگری است.

ساختار کاورلتر معمولا در مقاصد مختلف، یکسان است: ابتدا باید به خواننده بگویید که گه کسی هستید و چه می خواهید. به آنها بگویید که چرا به آن موقعیت علاقه مندید و چرا آنها هم باید به شما توجه کنند. به اختصار برخی از ویژگی هایی که در رزومه ذکر کرده اید را باز کنید. با ارائه کاورلتر، در واقع می خواهید توانایی ها و اعتبارتان را تبلیغ کنید و تاثیری به یادماندنی در ذهن خواننده ایجاد کنید.

یک کاورلتر قوی حداکثر نصف صفحه است که شامل اطلاعات فردی و تماس در آغاز و یک بیانیه قدرتمند با انتظار دریافت نتیجه مثبت در بخش پایانی است. در بخش میانی کاورلتر، باید مهمترین دستاوردهای مرتبط تان – تجربه کاری، تحصیلی، پژوهشی یا مهارتهای فردی- را ذکر کنید. برای تقویت هر چه بیشتر کاورلتر، دقت کنید که درعین اختصار مستند باشد. معمولا فونت Times New Roman با اندازه ۱۲ برای نگارش کاورلتر توصیه می شود.

0

سال تجربه 

+ 0

نگارش رزومه

چرا کاورلتر لازم دارید؟

اغلب اوقات کاورلتر را مترادف موتیویشن لتر می دانند؛ در حالی که اینطور نیست. کاورلتر را می توان نوعی تبلیغ برای تجربیات، مهارتها و احتمالات و علاقه ها دانست؛ در نتیجه کاورلتر نقش تعیین کننده ای در بسیاری درخواست های تحصیلی و به ویژه شغلی دارد. در کاورلتر، آزادی بیشتری برای توصیف انگیزه های انتخاب یک موقعیت شغلی یا تحصیلی و در نهایت تشریح اینکه چرا متقاضی برای این سمت مناسب است وجود دارد.

رزومه به تنهایی نمی تواند تمام اطلاعات درباره مهارتها، تجربیات و دستاوردهای شما را ارائه کند. در عین حال، لازم نیست که همه جزئیات درباره خودتان را در رزومه ذکر کنید. بنابراین، هنگام اپلای تحصیلی در هر مقطعی، همیشه از شما خواسته می شود چند نامه مختلف ارائه کنید. هدف این نامه ها آن است که اطلاعات بیشتری درباره شما به واحد پذیرش یا اساتید بدهند.. نکته اصلی این است که رزومه و سایر اسنادی که متقاضیان کار و تحصیل باید آماده کنند در راستای یک هدف کاملا معین و شفاف باید باشند: توصیف خلاصه تجربیات و توانایی های شما.

1

جزئیات تماس

  • جزئیات تماس (نام، نام خانوادگی، شماره تلفن و ایمیل) خود، کارفرما یا دپارتمان و دانشگاه مقصد را ذکر کنید.

2

متن طولانی

  • متن نباید خیلی طولانی باشد. یک کاورلتر استاندارد معمولا یک صفحه است.

3

مشورت

  • افرادی که در کمیته ارزیابی مدارک هستند، در زمینه کاری شما تخصص ندارند. سعی کنید مطالب را واضح شرح دهید. قبل از ارسال، حتماً کاورلتر خود را برای فردی که در این زمینه تخصص دارد بخوانید و نظر وی را بپرسید.