نوین بورسیه

هفت دلیل برای تحصیل در حوزه مدیریت و کسب و کار در فرانسه

فرانسه یک گزینه محبوب در میان متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل در رشته های مدیریت و کسب و کار (و به ویژه MBA‌ و DBA) را دارند. دانشگاه های فرانسه بر یادگیری کاربردی تاکید دارند و یک محیط بین المللی فراهم می کنند که در تجربه یادگیری هر متقاضی، نقش چشمگیری دارد.

در حالی که دانشکده های کسب و کار (یا اصطلاحاً Business School) فرانسه از شهرت گسترده ای برای برنامه های تراز اول خود دارند، ولیکن دانشگاه های دولتی نیز گزینه های خوبی برای حوزه مدیریت و کسب و کار ارائه می کنند.

دانشکده های کسب و کار در فرانسه گزینه های مختلف تحصیل به زبان فرانسه یا انگلیسی فراهم می کنند که مزایای بیشماری برای دانشجویان و فارغ التحصیلان ارائه می کنند.

در این مطلب شما را با هفت دلیل مطلقاً مهم آشنا می کنیم که ذره ای تردید برای ادامه تحصیل در فرانسه در رشته های مدیریت و کسب و کار با شهریه مقرون به صرفه و حتی تقریبا رایگان باقی نمی گذارد:

۱- شهریه و هزینه تحصیل کمتر

در فرانسه دانشکده های کسب و کار وابسته به دانشگاه های دولتی وجود دارند که شهریه های بسیار مقرون به صرفه ای دارند. بعلاوه امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی نیز وجود دارد.

۲- اعطای مدارک معتبر بین المللی

کلیه مدارک اعطا شده در پایان دوره ها دارای اعتبار Qualicert بوده و اعتبارنامه های ملی و بین المللی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به فارغ التحصیلان ارائه می کنند.

۳- دوره های متنوع به زبان انگلیسی

در دانشکده های کسب و کار فرانسه، تنوع دوره ها بسیار زیاد است و تقریبا در هر دانشکده ای دوره های مدیریت عمومی، حسابداری، بازاریابی، ارتباطات، فروش، منابع انسانی، لجیستیک، کسب و کار بین الملل و … به زبان انگلیسی (و البته فرانسه) یافت می شود.

۴- دوره های مشترک و dual-degree

بسیاری از دانشکده های کسب و کار در فرانسه برنامه های dual-degree یا مدرک مضاعف با دانشگاه های خارجی ارائه کرده یا گزینه تحصیل (حداقل به مدت یک ترم) در خارج از فرانسه را ارائه می کنند. این انعطاف پذیری به دانشجویان کمک می کنند تا با دانشجویان و اساتیدی از سرتاسر جهان شبکه سازی نموده و شهرها، زبان ها و فرهنگ های متفاوتی را تجربه کنند.

۵- شانس بالای اشتغال

بیش از ۸۳ درصد فارغ التحصیلان دانشکده های کسب و کار فرانسه ظرف تنها ۶ ماه پس از فارغ التحصیلی توانسته اند مشغول به کار شوند. کسب یک مدرک معتبر بین المللی باعث ارتقای رزومه حرفه ای فرد به همراه القای اعتماد در کارفرمایان شده که به چشم اندازهای شغلی بسیار بهتر و کسب درآمد بالاتر برای فارغ التحصیلان می انجامد.

۶- شرکت کنندگانی از سرتاسر جهان

تحصیل در دانشکده های کسب و کار فرانسه، مواجهه با گستره متنوعی از فرهنگ ها و زبانها از اقصی نقاط جهان را تضمین می کند؛ خصوصیتی که برای یک تجربه بین المللی عالی در هنگام تحصیل در خارج از کشور الزامی نیز هست.

۷- امکانات پژوهشی گسترده

دانشکده های کسب و کار فرانسه در عین پایبندی به ارزشهای دانشگاهی، همچنین بعنوان شتاب بخش ها یا انکوباتورهایی برای تحقیقات بنیادی و کاربردی عمل می کنند و نقشی مجوری در پیشبرد علوم مدیریت در فرانسه دارند. به ویژه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی می توانند با استفاده از امکانات پژوهشی در فرانسه، شانس اشتغال خود در حوزه آکادمیک را ارتقا ببخشند.

بنابراین اگر تحصیل  با هزینه مقرون به صرفه در مراکز آموزش عالی تراز اول جهانی کشور فرانسه و سایر کشورها رویای شماست، همین حالا با ما تماس بگیرید!

 

ارسال دیدگاه