نوین بورسیه

تحصیل در کدام کشور ها نیاز به مدرک زبان ندارد؟

تحصیل در کدام کشور ها نیاز به مدرک زبان ندارد؟

چین ، المان ، فرانسه ، ترکیه و مجارستان برخی از کشورهایی هستند که امکان مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان را در اختیار دانشجویان خارجی قرار داده‌اند.همچنین اغلب کشورهای آسیایی هم امکان تحصیل بدون مدرک زبان را برای شما فراهم کرده‌اند.

مهاجرت به آلمان بدون نیاز به مدرک زبان

تنها در صورتی می‌توانید در آلمان بدون مدرک زبان تحصیل کنید که از موسسه آموزشی خودتان نامه پذیرش مشروط به گذراندن دوره زبان داشته باشید. با وجود این دریافت ویزای آلمان بدون مدرک تحصیلی ریسک ریجکتی بسیار بالایی دارد و توصیه می‌کنیم که حداقل مدرک زبان را به سفارت آلمان ارائه کنید تا احتمال رد شدن درخواست شما کمتر شود.

در صورتی که با ویزای کاری راهی آلمان باشید، شرایط ساده‌تری خواهید داشت. بسته به درخواست کارفرما، این نوع ویزا ممکن است نیازی به مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی نداشته باشد.
شما با داشتن مدارک حرفه‌ای معتبر و بدون نیاز به مدرک زبان می‌توانید به‌راحتی به آلمان مهاجرت کنید. همچنین با توجه به نرخ بیکاری پایین در آلمان، پیدا کردن شغل در این کشور بسیار راحت‌تر از کشورهای دیگر است.

مهاجرت بدون مدرک زبان به فرانسه

در کشور فرانسه می‌توانید بدون مدرک زبان هم ویزای تحصیلی دریافت کنید.
البته باید توجه داشته باشید که در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دوره‌هایی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، شما نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس هستید؛ اما اگر به زبان فرانسوی علاقه‌مندید، با تقویت رزومه تحصیلی مثل معدل و ریز نمرات خوب، می‌توانید شانس خود را برای پذیرش در دوره کارشناسی دانشگاه‌های دولتی فرانسه افزایش دهید.

در این صورت باید یک سال را در کالج زبان فرانسوی بگذرانید و پس از آن، تحصیل خودتان را به صورت رایگان آغاز کنید.

تحصیل بدون مدرک زبان در چین

کشور چین در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان به لحاظ اقتصادی شده است. دولت چین از طریق سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف آموزشی، علمی، تکنولوژی، فنی و اقتصادی موفق شده تا ساختارهای اساسی کشور را بهبود بخشیده و به سرعت تبدیل به یکی از غول‌های اقتصادی جهان گردد. حوزه آموزش عالی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت چین در دستیابی به توسعه‌ای پایدار و حقیقی است، به همین منظور سطح علمی دانشگاه‌ها افزایش قابل توجهی یافته و حتی انواع بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به تحصیل در این کشور ارائه می‌گردد.

با این حال ارائه مدرک زبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های چین اجباری نبوده، هرچند برای دریافت بورسیه دولتی ضروری است. متقاضیان می‌توانند از طریق اخذ پذیرش مشروط، در دوره‌های آمادگی زبان انگلیسی یا چینی شرکت کرده و پس از رسیدن به سطح مطلوب در زبان، تحصیل خود را آغاز کنند. هزینه تحصیل در چین برابر با سالیانه 3-7 هزار دلار بوده و هزینه زندگی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

تحصیل بدون مدرک زبان در ترکیه

آیا امکان تحصیل در ترکیه بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد؟

این سوال یکی از دغدغه ها و نگرانی های اصلی متقاضیان تحصیل در کشور ترکیه است. جواب من به این سوال متقاضیان و داوطلبان، بله است. شما می توانید بدون ارائه مدرک زبان از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید. اما وجود مدرک زبان، خالی از لطف نیست. در ادامه به طور کامل در خصوص چگونگی تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان توضیح خواهیم داد.

یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه های ترکیه، مدرک زبان می باشد. اما ارائه این مدرک در مقطع کارشناسی اجباری نیست. البته کسانی که قصد تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند می توانند در برخی از دانشگاه های موجود در ترکیه بدون مدرک زبان پذیرش بگیرند. وجود مدرک زبان، تنها روند ثبت نام و گرفتن پذیرش از دانشگاه های ترکیه را سریع و آسان می کند و دانشگاه هنگام بررسی سوابق تحصیلی شما متوجه می شود که شما قدرت فهم و درک دروس تدریس شده و همچنین توانایی برقراری ارتباط را دارید. همچنین در برخی از دانشگاه ها وجود مدرک زبان شانس قبولی شما را افزایش می دهد. به خصوص افرادی که قصد گرفتن بورسیه تحصیلی را دارند، با ارائه مدرک زبان، شانس بورسیه شدن خود را افزایش می دهند.

زبان تحصیل در کشور ترکیه

قبل از هر چیزی بهتر است در خصوص زبان تحصیل و مدرک زبان مورد نیاز برای ارائه به دانشگاه ها، یک توضیح کلی بدهیم. رشته های موجود در دانشگاه های ترکیه به دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شوند. دانشجویانی که قصد تحصیل به این دو زبان را دارند باید مدرک مربوط به آن زبان را که مورد قبول دانشگاه های این کشور است ارائه دهند. افرادی که قصد تحصیل بهزبان ترکی دارند می توانند با ارائه مدرک زبان در این کشور تحصیل کنند و برای تحصیل به زبان انگلیسی دانشجویان باید یکی از دو مدرک YDS و یا TOEFL IBT را داشته باشند. اما همانطور که در بالا ذکر شد برای تحصیل در این کشور اجباری به داشتن مدرک زبان نیست و شما بدون مدرک زبان هم می توانید در دانشگاه های این کشور به خصوص در مقطع کارشناسی ثبت نام کنید.

تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان در مقطع کارشناسی

ارائه مدرک زبان به دانشگاه های ترکیه یکیاز مشکلات اساسی بسیاری از دانشجویان می باشد. اما گرفتن پذیرش و ثبت نام بدون این مدارک هم امکان پذیر است. شما برای تحصیل بدون مدرک زبان دو راه در پیش روی خود دارید. که در مورد هر کدام به طور جداگانه توضیح می دهم.

آزمون تعیین سطح

اولین روش شرکت در آزمون تعیین سطحی است که دانشگاه ها بعد از پذیرش و در زمان انجام امور ثبت نام از دانشجو می گیرند. دانشجویان می توانند با شرکت در آزمون با زبان دلخواه شان، و کسب نمره قابل قبول و مورد نیاز دانشگاه، ثبت نام خود را نهایی کرده و کورس اصلی تحصیلی خود را شروع کنند. این روش برای افرادی که فرصت مطالعه و یادگیری دارند و یا دانش و سطح علمی متوسطی از زبان را دارا هستند مناسب است.

دوره حاضرلیک

دومین روش برای تحصیل بدون آزمون شرکت در دوره مقدماتی آموزش زبان می باشد. در بین متقاضیان افرادی وجود دارد که نمی توانند نمره مناسب و مورد نیاز را کسب کنند. دانشگاه های ترکیه معمولا برای چنین اشخاصی فرصتی دوباره می دهند. این دوره که “دوره حاضرلیک” نام دارد، 6 ماه تا یک سال بسته به سطح زبان شما طول می کشد. در این دوره تمامی مهارت های چهرگانه مورد نیاز در زبان تقویت می شود. در پایان دوره مجددا آزمونی برگزار شده و پس از کسب رتبه قابل قبول این امکان فراهم می شود که دانشجویان دوره اصلی تحصیل خود را شروع کنند.

تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان

روسیه محدودیتی برای زبان تحصیل دانشجویان در نظر نگرفته است و امکان تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان را فراهم کرده است. افراد می‌توانند به زبان روسی یا انگلیسی تحصیل کنند و با توجه به برنامه مورد نظر خود، ملزومات آن‌را فراهم نمایند. در صورتی که شخص امکان ارائه مدرک زبان انگلیسی یا تحصیل به این زبان را نداشته باشد،‌ برنامه‌های روسی و دوره‌های آمادگی زبان روسی فراهم شده است. اکثر دانشگاه‌های روسیه برنامه‌های تحصیل به زبان انگلیسی را ارائه می‌دهند که برای برخی دانشگاه‌ها ارائه مدرک آزمون آیلتس برای تحصیل در این برنامه‌ها ضروری است.

شرکت در دوره‌های زبان در روسیه

دوره‌های آمادگی دانشگاه‌های روسیه با عنوان پادفک شناخته می‌شود که برای برنامه‌های مختلف تحصیلی شرایط متفاوتی دارد. تحصیل به زبان روسی و انگلیسی نیاز به دو دوره متفاوت دارد

در صورت تحصیل به زبان روسی، شرکت در دوره پادفک روسی در روسیه الزامی است. این دوره، دوره‌ای است که در آن زبان روسی برای افراد به طور کامل تدریس می‌شود و افراد با مقدار حداقلی از دانش زبان انگلیسی می‌توانند در این دوره شرکت کرده و زبان روسی آموزش ببینند. این دوره شامل دروس پایه برای تحصیل در دانشگاه نیز می‌شود و معمولا ۶ الی ۹ ماه به طول می‌انجامد.

در صورت تمایل دانشجو به تحصیل در برنامه‌های انگلیسی زبان در روسیه، امکان گذراندن پادفک انگلیسی در روسیه نیز برای افراد فراهم شده است. در این دوره زبان انگلیسی فرد تقویت می‌شود و دروس پایه مورد نیاز نیز به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. این دوره نیز حدود ۶ الی ۹ ماه زمان می‌برد و تعداد برنامه‌های انگلیسی زبان نسبت به روسی کمتر است.

در حالت کلی امکان تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه فراهم شده است و معمولا برای مقاطع کارشناسی نیاز به ارائه مدرک زبان نیست. دانش زبانی شخص با شرکت در دوره پادفک تقویت شده و برای تحصیل کفایت خواهد کرد. در صورت تحصیل به زبان انگلیسی ضرورتی برای اثبات توانایی زبان روسی نیست اما در حالت کلی برای زندگی در روسیه داشتن دانش زبان روسی بسیار مورد نیاز است.

برای مقاطع بالاتر از کارشناسی، بسته به شرایط تحصیل و موارد مورد تقاضای دانشگاه، امکان شرکت در دوره پادفک وجود دارد.

تحصیل در قبرس شمالی بدون مدرک زبان

دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند در قبرس شمالی تحصیل کنند می‌توانند این کار را بدون داشتن مدرک زبان انجام دهند. اگر در دانشگاهی در قبرس شمالی پذیرش بگیرید ولی مدرک زبان نداشته باشید می‌توانید در دوره‌های زبان انگلیسی دانشگاه موردنظر خود شرکت کنید. در دانشگاه‌های قبرس شمالی برای مدرک PHD یا همان دکترا هم نیازی به داشتن مدرک زبان معتبر مانند آیلتس و تافل ندارید.

درکل اگر قصد تحصیل بدون مدرک زبان در قبرس شمالی را دارید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن پاسپورت معتبر؛
  • مدرک دیپلم برای کارشناسی، مدرک لیسانس برای کارشناسی ارشد و مدرک فوق‌لیسانس برای دکترا از مدارس و دانشگاه‌های معتبر؛
  • ریزنمرات سال تحصیلی قبلی؛
  • مدارک شناسایی؛

تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان

تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی به این کشور است و این در حالی است که امکان یادگیری زبان در بهترین کالج‌های این کشور نیز وجود دارد. بنابراین شما نه تنها بدون مدرک زبان به این کشور مهاجرت می‌کنید بلکه در نهایت مدارکی معتبر در دستتان خواهد و فراموش نکنید که تمام این مزایا با هزینه‌ای مناسب و حتی ارائه بورسیه تحصیلی در اختیارتان قرار می‌گیرند. ما در این مقاله به تفصیل شرایط تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان را شرح داده‌ایم

بررسی تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان

تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان یکی از فرصت‌های تحصیلی مناسب است که در اختیار دانشجویان خارجی قرار گرفته است. امروزه بسیاری از متقاضیانی که مدرک زبان ندارند، ترجیح می‌دهند تحصیلات خود را در کشور مجارستان ادامه دهند.

کشور مجارستان در سال‌های اخیر با پیشرفت در زمینه آموزش‌های دانشگاهی، توانسته است تعداد بسیار زیادی از دانشجویان بین‌المللی را به سوی خود بکشاند. با توجه به این که دانشگاه‌های این کشور در سطح بالایی از کیفیت آموزشی قرار دارند، می‌توان انتظار داشت تا در سال‌های آینده، تعداد دانشجویان خارجی حاضر در این کشور افزایش پیدا کند.

شرایط تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان نیز توانسته است به میزان علاقه‌ی دانشجویان برای حضور در این کشور اضافه کند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان را دارند، باید بدانند که تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور مجارستان، 3 یا 4 سال طول می‌کشد و برای حضور در این مقطع، نیازی به ارائه‌ی مدرک زبان ندارند. تمام آن‌ها می‌توانند بعد از دریافت ویزای تحصیلی مجارستان بدون مدرک زبان و هنگام تحصیل، نسبت به یادگیری زبان انگلیسی یا آلمانی اقدام کنند.

شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کشور مجارستان، از استانداردهای بولونیا پیروی می‌کند. یعنی اگر قصد دارید در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری، وارد دانشگاه‌های مجارستان شوید، لازم است مدرک لیسانس داشته باشید.دانشجویانی که می‌خواهند در مقطع کارشناسی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرند نیز لازم است گواهی‌نامه مهارت زبان، دیپلم و دیگر مدارک تحصیلی خود را نیز ارائه دهند.

 

 

 

ارسال دیدگاه