نوین بورسیه

لگالایز مدارک در سفارت آلمان

لگالایز مدارک در سفارت آلمان برای ویزا و پذیرش

افرادی که قصد مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل، کار، دوره های آوسبیلدونگ را داشته باشند برای اخذ ویزا و پذیرش نیاز به لگالایز مدارک در سفارت آلمان خواهند داشت. متقاضیان این امر سوالات زیادی را در رابطه با مساله تائید و تصدیق مدارک در سفارت آلمان مطرح میکنند. سوالاتی از قبیل اینکه تفاوت لگالایز و بگلابیگونگ چیست؟ چگونه برای لگالایز مدارک از سفارت آلمان در ایران وقت بگیریم؟ آیا برای تائید و تصدیق مدارک باید از ویزامتریک وقت گرفت؟ نحوه رزرو وقت از ویزامتریک برای تائید مدارک به چه صورت است؟ در صورتی که برای وقت های ویزامتریک به جهت لگال مدارک، تکمیل ظرفیت اعلام شده باشد، چه اقدامی میتوانیم انجام دهیم؟ چه مدارکی را باید در رابطه با ویزای تحصیلی، کاری یا آوسبیلدونگ ترجمه رسمی کرده و به تائید سفارت آلمان برسانیم؟ اگر میخواهید جواب تمام این سوالات را بدانید، این مطلب را تا انتها بخوانید و چنانچه سوالی دارید در پایان این مطلب و در قسمت دیدگاه ها برای ما بنویسید تا پاسخ دهیم.

لگالایز مدارک در سفارت آلمان

افرادی که قصد مهاجرت به آلمان از ایران و از طریق مسیرهای تحصیل، کار، دوره های آوسبیلدونگ را داشته باشند باید مدارک لازم برای هر پروسه را به تائید سفارت آلمان برسانند. قبل از اینکه در رابطه با مدارک لازم جهت لگالایز و چگونگی انجام آن شرح دهیم میخواهیم توضیح مختصری در رابطه با تفاوت لگال و بگلابیگونگ ارائه دهیم. تائید کپی مدارک ترجمه شده را بگلابیگونگ (Beglaubigung) میگویند که در اکثر دانشگاه ها،کالج ها و مراکز آموزشی مورد قبول برای اخذ پذیرش میباشد و تائید اصل مدارک (Legalisation) را برای ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای پیوست و ویزای آوسبیلدونگ مورد استفاده قرار میگیرد. اما برای لگالایز مدارک و یا تائید کپی مدارک باید چه کاری انجام داد؟ در ادامه به شما خواهیم گفت.

تائید و تصدیق مدارک برای ویزا و پذیرش

متقاضی مهاجرت به آلمان در ایران برای بگلابیگونگ و  لگالایز مدارک (تائید و تصدیق اصل مدارک) برای پروسه مهاجرت تحصیلی، آوسبیلدونگ و کاری باید از شرکت ویزامتریک وقت بگیرد. توجه داشته باشید که ویزامتریک تنها ارائه دهنده خدمات خارجی سفارت آلمان در تهران است و افراد و شرکت های ثالث به هیچ وجه دسترسی به سفارت آلمان یا رزرو قرار ملاقات برای تائید و تصدیق مدارک ندارند. هزینه سفارت برای ویزا مبلغ حداکثر 80 یورو و هزینه خدمات ویزامتریک 29.4 یورو است. هزینه ها تنها به صورت اسکناس یورو دریافت می گردد که بطور معمول به علت محدودیت اسکناس های موجود، این مبالغ گرد میشود. تصدیق و تائید هر مدرک 8 یورو و تائید کپی مدرک و برابر اصل کردن آن نیز 11 یورو هزینه دارد. هزینه تصدیق کپی مدارک برای دانشجویان در صورت ارائه ایمیل و مکاتبات رسمی با دانشگاه ها، کالج ها تا سقف 5 سری رایگان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با لگالایز مدارک حتما به سایت ویزامتریک مراجعه کنید.

لگالایز مدارک در ویزامتریک

در ویزامتریک هزینه تصدیق هر مدرک 8 یورو و کپی برابر اصل 11 یورو هزینه دارد.

تائید و تصدیق مدارک در ویزامتریک

تا اینجا بیان شد که برای لگالایز مدارک (تائید و تصدیق مدارک) به جهت مهاجرت به آلمان باید از شرکت ویزامتریک در تهران وقت بگیرید. نحوه رزرو وقت برای قرار ملاقات به صورت سیستمی و مستقیما از طریق سایت این شرکت انجام میشود. برای تائید مدارک باید مبلغ یک میلیون تومان برای هر نفر جهت رزرو وقت به حساب این شرکت واریز شود. بر اساس اعلام ویزامتریک این امکان برای شما وجود دارد که وقت خود را تا 72 ساعت قبل از قرار ملاقات یکبار تغییر دهید. اگر از نوبت خود استفاده نکنید، مبلغ واریز شده جهت رزرو وقت عودت داده نمیشود و برای وقت جدید شما باید پرداخت مجدد انجام دهید. برای اخذ پذیرش چانچه نیاز به تائیدیه سفارت داشته باشید، میتوانید کپی ترجمه شده مدارک تحصیلی خود به علاوه گواهی کنکور (در صورت وجود) را تائید و تصدیق کنید. برای درخواست ویزای تحصیلی نیاز به تائیدیه از اصل مدارک تحصیلی و ترجمه آن و گواهی کنکور (در صورت وجود) خواهید داشت. مدارک زیر نیاز به تائید ندارد:

  • کارت ملی
  • شناسنامه (بدون تغییر)
  • گواهینامه
  • گواهی سابقه کار
  • گوای آموزشگاهی
  • کارت پایان خدمت
  • سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی

 

لگالایز مدارک برای ویزای آوسبیلدونگ، کاری و پیوست

تا اینجا بیان کردیم که برای پذیرش و ویزای تحصیلی چه مدارکی به جهت لگالایز باید ارائه شود و چه مدارکی نیازی به تائید و تصدیق ندارد. برای ویزای آوسبیلدونگ نیز باید اصل مدارک تحصیلی و ترجمه را تائید کنید و سایر موارد نیز مانند آنچه که برای ویزای تحصیلی بیان شد، نیازی به تائید ندارد. مدارک لازم برای ویزای کاری نیز به همین صورت است. توجه داشته باشید در انواع ویزای کاری ممکن است در مراحل ارزیابی مانند پزشکان مدارکی نیاز به لگال داشته باشد. پس حتما بررسی و تحقیقات لازم را از قبل در رابطه با این موضوع انجام دهید. میتوانید در این راستا از مشاوره کارشناسان ما نیز بهره ببرید. جهت این امر با کلیک بر روی گزینه رزرو وقت مشاوره، اقدام نمایید. افراد پیوست نیز باید شناسنامه و سند ازدواج خود را لگالایز کنند. همچنین افراد پیوست چنانچه تمایل به تحصیل و کار در آلمان را داشته باشند، میبایست مدارک تحصیلی خود را تائید و تصدیق کنند. در پایان این نکته را مد نظر داشته باشید، افرادی که شناسنامه آنها توضیحات دارد، فارغ از اینکه چه روش مهاجرتی را انتخاب کرده اند باید جهت تائید و تصدیق شناسنامه خود اقدام کنند.

 

ارسال دیدگاه