نوین بورسیه

تحصیل در  کره جنوبی

تحصیل در  کره جنوبی

در مقایسه با کشورهای انگلیسی زبان (مانند بریتانیا و ایالات متحده آمریکا) یا حتی ژاپن؛ کشور کره‌ جنوبی شهریه دانشگاهی و هزینه‌های زندگی پایین‌تری دارد و همچنین برنامه‌های بورسیه تحصیلی فراوانی برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند.

بورسیه‌ های تحصیلی کره جنوبی از سال ۱۹۶۷ به بیش از ۶,۵۵۶ دانشجوی بین‌المللی از ۱۴۸ کشور اعطا شده است. دولت این کشور به طور متوسط سالانه تقریباً از ۲,۰۰۰ دانشجو حمایت مالی به عمل می‌آورد. متقاضیان دریافت بورسیه های تحصیلی کره جنوبی می‌توانند برنامه‌های حمایت مالی ارائه شده توسط دانشگاه‌ها، بنیادها و شرکت‌های خاص در کشور کره‌جنوبی را دریافت کنند. اغلب این بورسیه‌ها شهریه کامل را پوشش می‌دهند و علاوه بر شهریه، به طور متوسط مبلغ ۵۰۰,۰۰۰ تا ۱ میلیون وون کره جنوبی کمک هزینه زندگی به صورت ماهانه به دانشجو پرداخت می‌کنند. جهت دریافت بورسیه کره جنوبی با ما تماس بگیرید .

 شرایط عمومی تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی

کره جنوبی یکی از معروفترین کشور های قاره آسیا می باشد که به علت بهره مندی از تحصیل با کیفیت و دانشگاه های معتبر و سطح بالا، توانسته توجه دانشجوان زیادی را برای تحصیل به خود جلب نماید به همین دلیل تصمیم گرفتیم با تهیه این مقاله به سوالاتی که در زمینه تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی وجود دارد پاسخ دهیم. در ابتدا بهتر است توجه داشته باشید که تحصیل در کشور کره جنوبی برای دانشجویان به دو  زبان انگلیسی و کره ای انجام می شود. تحصیل در کره جنوبی به زبان کره ای رایگان می باشد، اما دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به دانشگاه های این کشور و تحصیل به زبان انگلیسی را دارند باید برای تحصیل خود در دانشگاه های خصوصی این کشور شهریه پرداخت نمایند.

 تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های کره جنوبی

تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی می تواند به زبان انگلیسی یا کره ای انجام گردد که تحصیل به زبان کره ای در دانشگاه های دولتی این کشور و به صورت رایگان انجام می گردد اما متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در کشور کره جنوبی نیاز به پرداخت شهریه دارند تا در دانشگاه های خصوصی کره جنوبی تحصیل کنند. افرادی که قصد دارند در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند باید دارای دیپلم 12 ساله باشند و آن را به همراه مدارک دیگری همچون انگیزه نامه دانشجو، توصیه نامه از استادهای مقاطع قبلی و همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل با نمره مورد نیاز به دانشگاه مورد نظر خود ارائه نمایند و به این ترتیب پذیرش تحصیلی آن دانشگاه را اخذ نمایند. نمره مورد نیاز مدرک زبان انگلیسی آیلتس برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی حداقل 6 می باشد. این نمره برای متقاضیان مقطع کارشناسی برابر با 6.5 و برای دانشجویانی که قصد تحصیل دکتری در دانشگاه های کره جنوبی را دارند برابر با 7 می باشد. همچنین متقاضیان تحصیل دکتری در این کشور باید به همراه مدارکی که قبلا ذکر کردیم، نامه تائیدیه استاد راهنمای خود را نیز ارائه نماید. استاد راهنما یا سوپروایزر استادی است که به صورت مستقیم بر فعالیت های تحصیلی دانشجو نظارت می نماید و در موارد لازم او را راهنمایی می کند. استاد راهنما از زمان اخذ پذیرش تحصیلی دانشجو تا زمان فارغ التحصیلی وی و دفاع از پایان نامه خود، به او مشاوره تحصیلی می دهد.

بهترین دانشگاه های کره جنوبی

افرادی که متقاضی تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی بای مقطع های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند باید ابتدا به وضعیت دانشگاه های این کشور توجه داشته باشند. برای بررسی وضعیت دانشگاه های کره جنوبی یکی از مورد اعتماد ترین منبع ها، رتبه بندی می باشد که هر ساله منتشر می شوند و در آن دانشگاه های سر تا سر جهان طبق فاکتور های علمی و کیفیت آموزشی مورد بررسی قرار می گیرند. در ادامه نمودار رتبه بندی دانشگاه های کره جنوبی را مشاهده می کنید که شامل رتبه بندی جهانی و رتبه بندی داخلی آن ها می باشد.

لیست دانشگاه های کره جنوبی و  رتبه بندی دانشگاه های کره جنوبی

شهرنام دانشگاهرتبه کشوریرتبه جهانی
سئولSeoul National University174=
داجونKorea Advanced Institute of Science and Technology KAIST295=
سئولSungkyunkwan University SKKU3111=
پوهانگPohang University of Science and Technology4137=
سئولKorea University5=201-250
اولسانUlsan National Institute of Science and Technology5=201-250
سئولYonsei University Seoul campus5=201-250
گوانجیوGwangju Institute of Science and Technology8=351-400
سئولHanyang University8=351-400
سئولChung-Ang University10=401-500
سئولKyung Hee University10=401-500
سئولEwha Womans University12=501-600
سئولKonkuk University12=501-600
سئولSejong University12=501-600
اولسانUniversity of Ulsan12=501-600
جونجوChonbuk National University16=601-800
گوانجوChonnam National University16=601-800
اینچئونInha University16=601-800
دائگوKyungpook National University16=601-800
بوسانPusan National University16=601-800
سئولUniversity of Seoul16=601-800
سئولSogang University16=601-800
گیونجسانYeungnam University16=601-800
سوئونAjou University24=801-1000
داجونChungnam National University24=801-1000
چونچئونHallym University24=801-1000
سئولSeoul National University of Science and Technology SeoulTech24=801-1000

رشته های تحصیلی در کره جنوبی

مدتی است که در کره جنوبی اقدامات زیادی جهت افزایش سطح تحصیلی در این کشور صورت گرفته است. به عنوان مثال افزایش بورسیه های تحصیلی سبب شده است تا راه برای ورود دانشجویان به دانشگاه کره جنوبی باز شود و تعداد بیشتری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه کره به این کشور مهاجرت کنند. تحصیل در مدارس دولتی برای افراد مقیم این کشور و همچنین مهاجران رایگان می باشد. از رشته های تحصیلی در کره جنوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مهندسی کامپیوتر، مدیریت، علوم تجارت و بازرگانی، علوم اقتصادی، حسابداری و زیرشاخه های هنر مثل موسیقی.
در بیشتر دانشگاههای کره جنوبی قبل از ورود به دانشگاه کره، از متقاضیان آزمون سنجش سطح استعداد علمی و توانایی به عمل می آید.

دانشگاه های کره جنوبی مورد تائید وزارت علوم ایران

همان طور که در قسمت قبل اشاره کردیم وضعیت تحصیلی مناسب دانشگاه کره جنوبی و معتبر بودن آن ها در سطوح جهانی سبب شده تا دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در این کشور شوند اما دانشجویان ایرانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند باید قبل از اقدام برای مهاجرت و اخذ پذیرش از دانشگاه کره جنوبی، ابتدا به موضوع دیگری در رابطه با دانشگاه های این کشور نیز توجه داشته باشند. دانشجویان ایرانی برای انتخاب دانشگاه مورد نظر خود، در صورتی که قصد دارند بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کره جنوبی به کشور ایران برگردند و در ایران مشغول به کار شوند، باید به مورد تائید بودن دانشگاه کره توسط وزارت علوم توجه داشته باشند. در واقع دانشجویانی که در دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم ایران تحصیل کرده باشند می توانند پس از پایان تحصیل خود به کشور ایران برگردند و با مدرک خود به کار مشغول شوند اما دانشجویانی که در دانشگاه های غیر از آن ها تحصیل کنند نمی توانند با مدرک خود در کشور ایران مشغول به کار گردند.  همچنین برای شما عزیزان آن دسته از  دانشگاه کره جنوبی که توسط وزارت علوم کشور ایران قرار گرفته اند را مشاهده می نمایید.

دانشگاه کره گروه الف ممتاز
KAIST- Korea Advanced Institute of Scienc & Technologhy
Korea University
Pohang University of Science And Technology POSTECH
Seoul National University
Sungkyunkwan University
Yonsei University
دانشگاه کره گروه ب خوب
Chonbuk National University
Chonnam National University
Chung-Ang University
Chungnam National University
Ewha Womans University
Hankuk Korea University of Foreign Studies
Hanyang university
Inha University
Kyung Hee University
Kyungpook National University
Pusan National University
Sejong University
Sogang University
University of Seoul
University of Ulsan
University of Science and Technology UST – Daejeon

 

دانشگاه کره گروه ج  متوسط
Ajou University
Catholic University of Korea
Cheju National University CNU
Gwangju Institute of Science & Technology K-JIST
Gyeongsang National University
Information & Communications University ICU
Kangwon National University
Konkuk University
Korea Maritime University Busan
Korea National University of Physical Education
Pukyong National University

 

ارسال دیدگاه