نوین بورسیه

بورسیه های تحصیلی کره جنوبی

بورسیه  های تحصیلی کره جنوبی

انواع بورسیه های کره جنوبی

دلایل متعددی برای تحصیل در کره جنوبی وجود دارد که یکی از مهمترین دلایل وجود انواع بورسیه های کره جنوبی برای دانشجویان بین المللی است که امکان تحصیل و زندگی با هزینه های مقرون به صرفه یا در بسیاری از موارد هزینه های بسیار اندک فراهم می کند. متناسب با نوع بورسیه ای که متقاضی موفق به اخذ آن می شود، بورسیه هزینه بلیط هواپیما، هزینه اقامت در کره، هزینه زندگی، بیمه درمانی، شهریه دانشگاه و حتی در برخی موارد هزینه دوره های زبان و پاداش تشویقی در هنگامی که واجد شرایط گذراندن دوره زبان کره ای است، را شامل می شود. انواع بورسیه های کره جنوبی را در نوعی از دسته بندی می توان در سه دسته فول فاند، تخفیف در شهریه یا دریافت کمک هزینه تحصیل و زندگی قرار داد. با توجه به سازمانی که بورس کره جنوبی را اهدا می کند، انواع بورسیه های کره جنوبی را می توان در دسته های زیر قرار داد:

  • بورسیه جهانی کره جنوبی

بورسیه جهانی کره جنوبی که توسط NIIED (موسسه ملی آموزش بین المللی) حمایت می شود، برای ارائه آموزش عالی در کره برای دانشجویان بین المللی به منظور ترویج مبادلات بین المللی در آموزش و دوستی متقابل بین کشورها طراحی شده است. بورسیه جهانی کره جنوبی شامل دوره های 4 ساله در دانشگاه های تعیین شده می باشد. بورسیه جهانی کره جنوبی یکی از انواع بورسیه کره جنوبی برای ایرانیان می باشد و متقاضیان ایرانی می توانند برای آن درخواست دهند. ای نوع از انواع بورسیه های کره جنوبی شامل 220 دانشجوی کارشناسی و 1,080 دانشجوی تحصیلات تکمیلی می باشد. دریافت کنندگان بورسیه جهانی کره جنوبی ملزم به گذراندن دوره های آموزش زبان کره ای به مدت 1 سال در یک موسسه زبان واقع در محوطه دانشگاه های داخلی هستند (کسانی که نمره تسلط به زبان کره ای بالاتر از سطح 5 در TOPIK کسب کرده اند از این شرط مستثنی هستند). شرایط سنی اخذ این نوع بورس کره جنوبی برای متقاضیان کارشناسی کمتر از 25 سال و برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی 40 سال می باشد. حداقل معدل برای بورسیه کره جنوبی (GPA) بالای 80 درصد از آخرین موسسه آموزشی متقاضی می باشد.

  • بورسیه دولت کره جنوبی

برنامه بورسیه دولت کره که با عنوان بورسیه کی جی اس پی نیز شناخته می شود، برای ارائه آموزش عالی در کره برای دانشجویان بین المللی با هدف ترویج تبادل بین المللی در آموزش و همچنین دوستی متقابل بین کشورهای شرکت کننده طراحی شده است. بورسیه کی جی اس پی به دانشجویان امکان می دهد در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند. بورسیه تحصیلی KGSP هزینه بلیط هواپیما را پوشش می دهد. این کمک هزینه جابجایی یا اسکان مجدد 200,000 وون را به اعطا کنندگان کمک خواهد کرد. 20,000 وون همچنین در ماه برای پوشش هزینه های زندگی داده می شود. ماهیانه 20,000 وون به بیمه درمانی اختصاص خواهد یافت همچنین 800,000 وون هر سه ماه برای پرداخت هزینه دوره زبانی که هر گیرنده باید بگذراند داده می شود. معیارهای واجد شرایط بودن KGSP 2023 شامل عدم تولد در کره یا عدم داشتن تابعیت کره توسط متقاضی و والدینش، سالم بودن متقاضی هم از لحاظ ذهنی و هم از لحاظ جسمی، داشتن حداقل سن 25 برای متقاضیان کارشناسی و 40 سال برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی همچنین داشتن معدل بیش از 80 درصد، می باشد. مراحل دریافت بورسیه دولت کره جنوبی به شرح زیر می باشد:

NIIED از سفارت کره در ایران یا یک دانشگاه داخلی این کشور دعوت می کند تا نامزدهای بالقوه را معرفی کنند.

متقاضیان باید تمام مدارک مربوط به درخواست بورسیه تحصیلی خود را به سفارت کره یا دانشگاه داخلی مربوطه ارسال کنند.

سفارت کره یا دانشگاه داخلی داوطلبان مناسب را با مدارک مورد نیاز به NIIED می فرستد.

NIIED نامزدهای بورسیه را ارزیابی و لیست منتخبان KGSP را به سفارت کره ارسال می کند.

  • بورسیه حمایتی کره جنوبی

بورسیه حمایتی کره جنوبی برای افزایش آگاهی از مزایای تحصیل در کره و ایجاد انگیزه برای دانشجویان خارجی با بورسیه و حمایت از دانشجویان ممتاز ایجاد شده است. این نوع بورسیه کره جنوبی برای آن دسته از متقاضیان بین المللی است که از نظر مالی می توانند از خود حمایت کنند و وضعیت مالی مناسبی دارند. دوره پشتیبانی و ارائه بورسیه حمایتی کره جنوبی حدود 10 ماه می باشد و شامل تقریبا 250 دانشجوی بین المللی می باشد. بورسیه حمایتی کره جنوبی شامل 500 هزار وون برای هزینه های ماهیانه زندگی (حداکثر 5,000,000 وون) می باشد. متقاضیان برای درخواست این نوع بورسیه کره جنوبی می بایست در وب سایت studyinkorea.go.kr ثبت نام نمایند.

  • بورسیه های دانشگاهی کره جنوبی

دانشگاه ملی Jeonbuk (بورسیه لیسانس برای دانشجویان بین المللی):

دانشگاه ملی جئونبوک یکی از معتبرترین دانشگاه های کره است که حدود 32,000 دانشجو در آن ثبت نام کرده اند که 3 درصد آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. این دانشگاه بورسیه های متنوعی ارائه می دهد که برای دانشجویان بین المللی با سوابق تحصیلی برجسته در دسترس هستند و اخذ آن سبب 25 درصد تا 100 درصد معافیت از شهریه ارائه می شود. دانشجویان باید قبل از درخواست برای بورسیه دانشگاه ملی Jeonbuk برای یک برنامه کارشناسی تایید شده اقدام کنند. این نوع بورسیه های دانشگاهی کره جنوبی برای دانشجویان در سراسر جهان با هر ملیتی در دسترس است. جهت درخواست برای دوره لیسانس باید مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک مهارت زبان انگلیسی داشته باشید. این دانشگاه آیلتس، تافل، iBT و TEPS را می پذیرد. بورسیه های تحصیلی در دانشگاه ملی Jeonbuk را می توان هر ساله دریافت کرد.

بورسیه تحصیلات تکمیلی بین المللی KNU:

دانشگاه ملی کیونگ پوک در دایگو، کره جنوبی واقع شده است و برای ارائه آموزش مقرون به صرفه به دانشجویان بسیار محبوب است. این بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است و برای دانشجویان از همه ملیت ها آزاد است که سبب 100 درصد معافیت از شهریه می گردد. این نوع بورسیه دانشگاهی کره جنوبی در رشته های منتخب ارائه می شود و دانشجویان مجبور نیستند برای این بورسیه تحصیلی جداگانه درخواست دهند. به محض قبولی در برنامه تایید شده، به طور خودکار برای بورس تحصیلی در نظر گرفته می شوند. بورس تحصیلی فارغ التحصیل KNU فقط به 70 دانشجوی برجسته تعلق می گیرد.

بورسیه دانشگاه ملی علم و فناوری سئول:

دانشگاه ملی علم و فناوری سئول همیشه اولویت دانشجویانی بوده است که مایل به تحصیل در رشته های فناوری، مهندسی یا طراحی هستند. در حال حاضر 11,500 دانشجو در آن تحصیل می کنند و دانشجویان بین المللی آن از بورسیه های سخاوتمندانه این دانشگاه بهره مند می شوند. این بورسیه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی آینده نگر با سوابق تحصیلی خوب و نمره مهارت زبان انگلیسی باز است. شرایط ورود بسیار آسان است زیرا دانشجویانی که پیشنهاد پذیرش دریافت می کنند به طور خودکار برای بورس تحصیلی در نظر گرفته می شوند. شرایط پذیرش و زبان برای دوره های مختلف متفاوت است و دانشجویان منتخب بسته به مهارت و سوابق تحصیلی از 50 درصد تا 100درصد معافیت شهریه برخوردار خواهند شد. بورسیه ها هر سال تمدید می شوند، بنابراین دانشجویان شرکت کننده باید معدل 3.5 یا بالاتر را برای به دست آوردن مجدد آن حفظ کنند. آخرین مهلت درخواست برای بورسیه تحصیلی دانشگاه ملی علم و فناوری سئول 1 سپتامبر است.

دانشگاه زنان Ewha (بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه):

این بورسیه غیرمتعارف زنان به دانشجویان دختر از کشورهای در حال توسعه اجازه می دهد تا به صورت رایگان تحصیل کنند. این نوع بورسیه کره جنوبی به آن دسته از دانشجویانی اعطا می شود که مهارت های رهبری قوی نشان می دهند و متعلق به یک کشور در حال توسعه هستند. این بورس تحصیلی هزینه تحصیل کامل به همراه هزینه پذیرش و هزینه های خوابگاه پردیس را پوشش می دهد و کمک هزینه ماهانه نیز ارائه می دهد. این برای هر دو برنامه تحصیلات تکمیلی و کارشناسی است و می تواند از طریق “پذیرش های ویژه برای دانشجویان بین المللی” درخواست شود. شرایط پذیرش و مهارت زبان برای هر رشته و مقطع متفاوت است به همین منظور پیشنهاد می شود که به وب سایت رسمی بورسیه زنان Ewha دانشگاه نگاهی بیاندازید.

چندین برنامه وابسته به این طرح بورس تحصیلی هستند و دانشجویان باید پتانسیل خود را از طریق سوابق تحصیلی عالی، نمرات زبان و رتبه بالا در آزمون های استاندارد نشان دهند آن ها همچنین ملزم به اثبات مهارت های خود با ارائه شواهدی از مهارت های رهبری، کار داوطلبانه، علایق خاص، فعالیت های مشترک و فوق برنامه و غیره هستند. ممکن است دانشجویان ملزم به شرکت در کنفرانس ها در طول دوره تحصیلی خود شوند که هزینه سفر نیز توسط طرح بورس تحصیلی پوشش داده می شود. دارندگان بورس تحصیلی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری خود ادامه دهند.

بورسیه دانشگاه KAIST:

دانشگاه KAIST یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان برای تحصیل علم و فناوری است. این افتخار را دارد که اولین دانشگاه تحقیقاتی در کره باشد. بودجه آن از طریق دولت کره و چندین شرکت برجسته تامین می شود. این آموزش با بودجه کامل به دانشجویان محلی و بین المللی ارائه می دهد و برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند تا دانش آموزان بتوانند از دیدگاه جهانی فکر و عمل کنند.

بورسیه دانشگاه Hankuk:

دانشگاه Hankuk بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل را برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارائه می دهد. این دانشگاه بیشتر به دلیل برنامه های حقوق بین الملل، زبان شناسی و IR شناخته شده است اما، طیف متنوعی از برنامه ها را ارائه می دهد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

بورسیه دانشگاه هانیانگ:

دانشگاه هانیانگ که در قلب کره، سئول واقع شده است، به دلیل اساتید شایسته و طیف متنوعی از برنامه ها شناخته شده است. بورسیه های متعددی وجود دارد که به دانشجویان شایسته اعطا می شود. بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی 70 درصد شهریه را پوشش می دهد در حالی که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به طور کامل تامین می شود.

بورسیه SUNY کره جنوبی:

این بورسیه تحصیلی کره ای SUNY یک فرصت بسیار خوب برای دانشجویان باهوشی است که می خواهند دوره فارغ التحصیلی خود را در کره دنبال کنند، اما هزینه سنگین تحصیل و زندگی به آن ها اجازه نمی دهد. SUNY Korea Shared Prosperity Award تحت فارغ التحصیلی دانشجویان ممتاز کشورهای در حال توسعه که شهریه آن ها (کامل یا جزئی)، نحل اقامت و هزینه دوره زبان را پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی UST کره جنوبی برای MS و PhD:

بورسیه تحصیلی UST کره جنوبی یکی از پردرآمدترین و معتبرترین بورسیه های تحصیلی در کره است که توسط موسسات دانشگاه علم و صنعت حمایت می شود. بورس تحصیلی UST کره دو بار در سال به همه دانشجویان بین المللی ارائه می شود و روش درخواست کاملاً آنلاین است.

 مزایای بورسیه جهانی کره جنوبی

دسته‌بندی‌میزان ( وون کره جنوبی -KRW)هزینه به دلار آمریکا
بلیت هواپیماپوشش تمام هزینه
کمک هزینه ثبت‌نام مجدد۲۰۰,۰۰۰ وون۱۵۰ دلار آمریکا
کمک هزینه زندگی۹۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ وون۶۷۵ تا ۷۵۰ دلار آمریکا
بیمه درمانی۲۰,۰۰۰ وون (ماهیانه)۱۵ دلار آمریکا
دوره‌های یادگیری زبان۸۰۰,۰۰۰ وون (سه ماهه)۶۰۰ دلار آمریکا
شهریه تحصیلیتمام هزینه (حداکثر 5 میلیون وون در هر ترم)۳,۷۴۹ دلار آمریکا
جایزه کسب مهارت عالی در زبان کره‌ای۱۰۰,۰۰۰ وون۷۵ دلار آمریکا
پشتیبانی تحقیقاتی۲۱۰,۰۰۰ تا ۲۴۰,۰۰۰ وون (در هر ترم)۱۵۷ تا ۱۸۰ دلار آمریکا
هزینه چاپ پایان‌نامه۵۰۰,۰۰۰ تا ۸۰۰,۰۰۰ وون۳۷۵ تا ۶۰۰ دلار آمریکا
کمک هزینه تکمیلی۱۰۰,۰۰۰ وون (یک بار)۷۵ دلار آمریکا

 

 

 

ارسال دیدگاه