نوین بورسیه

بورسیه  کشور ترکیه

بورسیه  کشور ترکیه

بورسیه تحصیلی ترکیه یکی از موارد مهمی است که به هنگام اعزام دانشجو به ترکیه مورد توجه دانشجویان قرار می‌گیرد. گرفتن بورسیه ترکیه مزیت‌های زیادی دارد که شامل: تحصیل رایگان، بیمه‌های درمانی، خوابگاه، حقوق و … است. باید این نکته را خاطر نشان کنیم که شرایط کاری در ترکیه بسیار خوب است. اگر دانشجویی موفق به اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه  شود می‌تواند هزینه‌های زندگی را کاهش داده و بعد از ادامه تحصیل و اخذ مدرک دانشگاهی وارد بازار کار شود؛ بنابراین بورس ترکیه شرایطی را فراهم می‌کند که فرد متقاضی بعد از دریافت اسکالرشیپ ترکیه می‌تواند هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش داده و در دانشگاه مورد نظر هم به صورت رایگان تحصیل کند.

انواع بورسیه در ترکیه

کشور ترکیه دارای دو نوع بورسیه که توسط دولت ترکیه و دانشگاه ‌ها ارائه می ‌شود، می باشد؛ تا دانشجویان بدون دغدغه ‌های مالی بتوانند در ترکیه تحصیل کنند.

  • بورسیه فول فاند ترکیه (ترکیه بورسلاری)

بورسیه تحصیلی فول فاند یا همان ترکیه بورسلاری، بورسیه ای است که توسط دولت ترکیه به دانشجویان داده می شود.تورک بورسلاری شامل دو مرحله می باشد. مرحله اول مربوط به بارگذاری مدارک است. در صورت موفقیت در مرحله اول شما برای مرحله دوم به مصاحبه دعوت می شوید که در ادامه مقاله به طور کامل در این خصوص توضیح خواهیم داد. این بورسیه تمامی هزینه ‌های دانشجو را شامل می ‌شود، از جمله شهریه های دانشگاه، حمل‌ و نقل، خوابگاه و … . برخی از دانشگاه ‌ها در ترکیه از طریق این نوع بورسیه دانشجویان را جذب می‌ کنند و ظرفیت جداگانه ای در نظر می گیرند. ثبت نام در این نوع بورسیه در اوایل بهمن آغاز می‌ شود و در اوایل اسفند به پایان می ‌رسد.

  • بورسیه تحصیلی درصدی ترکیه

این نوع بورسیه شامل افرادی می ‌شود که در آزمون یوس یا  SAT شرکت کرده ‌اند و یا از طریق پذیرش بدون آزمون به دانشگاه وارد می ‌شوند. در حالتی که دانشجو دارای رزومه ‌ای قوی باشد، شامل معدل بالا، تقدیرنامه‌ ها و مدارک مختلف، می‌تواند درخواست بورسیه را به دانشگاه مورد نظر ارائه داده و بعد از بررسی دقیق رزومه، ممکن است دانشگاه بورسیه ‌ای با درصدی بین 20 تا 100 درصد را به او اعطا کند.

برای اطلاع از نحوه اقدام می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید و از میزان بورسیه در دانشگاه ها و رشته های مختلف مطلع شوید و از مشاوره رایگان نوین بورسیه بهره مند شوید.

با توجه به اینکه ثبت ‌نام بورسیه تحصیلی موارد و فیلد های مختلف و تخصصی دارد، بهتر است به متخصصان و مشاوران مجرب در زمینه بورسیه مراجعه کنید. نوین بورسیه  می‌ توانند شما را در این فرآیند همراهی کرده و اطلاعات کامل و صحیح را به شما انتقال دهند.

شانس قبولی در ترکیه بورسلاری

زمانی که بحث از بورسیه تحصیلی می ‌شود، اکثر دانشجویان انتظار دارند که در دانشگاه مورد نظر به صورت رایگان تحصیل کنند و یا حداقل بخشی از هزینه ‌ها توسط دولت آن کشور پرداخت شود. این امر باعث افزایش رقابت بین دانشجویان می ‌شود و احتمال قبولی در بورسیه تحصیلی ترکیه را کاهش می ‌دهد. دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه در سال 2023 نیازمند فراهم کردن شرایطی است و بدون داشتن شرایط مورد نظر، انتظار قبولی وجود ندارد. این فرآیند در تمام کشور های جهان رعایت می ‌شود و دانشجوی متقاضی باید شرایط دریافت بورس را داشته باشد. همچنین به یاد داشته باشید که عموماً دانشجو هایی که معدل بالاتری نسبت به دیگران دارند، راحت ‌تر بورسیه دریافت می‌ کنند. بنابراین، اگر معدل بالایی دارید، فرصت دریافت بورسیه ترکیه را خواهید داشت و احتمال قبولی در آن افزایش خواهد یافت.

یک نکته دیگر که باید به آن اشاره کنیم، این است که بورس درصدی تحصیلی که دانشجو دریافت می‌کند، بسته به دانشگاه مورد نظر، مقطع تحصیلی و نمرات دانشجو، متفاوت خواهد بود. برخی دانشگاه‌ ها هزینه تحصیل را به ‌طور کامل پوشش می ‌دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا ۵۰ درصد از هزینه‌ ها را کاهش دهند. بنابراین، شرایط اسکالرشیپ ترکیه به طور کامل بسته به دانشگاه مورد نظر متفاوت خواهد بود،

مهم‌ترین مزایای بورسیه دولت ترکیه

  • اسکان رایگان: اقامت دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه‌ها کاملا رایگان است. البته کسانی که تمایل به اقامت در مکان دیگری جز خوابگاه را دارند، باید هزینه را از جیب خود پرداخت نمایند.
  • عدم پرداخت شهریه: افراد پذیرفته شده در این بورسیه هیچ‌گونه شهریه‌ای به دانشگاه پرداخت نخواهند کرد.
  • بیمه درمانی: از زمانی که تحصیل دانشجو در ترکیه شروع شود، تمامی هزینه‌های درمانی وی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می‌گیرد. این مورد را می‌توانید جز یکی از مهم‌ترین خدمات تحصیل در این کشور لحاظ کنید.
  • هزینه سفر: بلیط ورود یا خروج دانشجو از ترکیه بر عهده دولت این کشور است. چنانچه دانشجو خودش بلیط را تهیه نماید؛ مبلغ به حساب آن استرداد می‌شود.
  • پرداخت حقوق ماهیانه: مبلغ 1700 لیر ترکیه برای مقطع کارشناسی و مبلغ 2400 لیر ترکیه برای مقطع کارشناسی ارشد و مبلغ 3000 لیر ترکیه برای مقطع دکتری و پرداخت 8 هزار لیر ماهیانه برای دوره های تحقیقاتی ( با توجه به کاهش ارزش لیر، در سال جدید نرخ های جدید اعلام شده است)

مدت زمان تحصیل در هر دوره

بورسیه ترکیه برای هر دوره تحصیلی یک مدت زمان مشخصی دارد که در طی این مدت باید تحصیل خود را به پایان برسانید:

  • مقطع کارشناسی: یک سال دوره آموزش زبان ترکی + 4 تا 6 سال تحصیل در مقطع کارشناسی
  • مقطع کارشناسی ارشد: یک سال دوره آموزش زبان ترکی + 2 سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • مقطع دکتری : یک سال دوره آموزش زبان ترکی + 4 سال تحصیل در مقطع  دکتری
  • دوره های پژوهشی: 3 تا 12 ماه دوره تحقیقاتی

شرایط بورسیه ترکیه

  • شرایط سنی بورسیه تحصیلی ترکیه

اهمیت سن در شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه از آنچه که تصور می ‌کنید بسیار بیشتر است. اگرچه در آزمون‌ ها شرکت کنید و نمره قبولی را کسب کنید، اما اگر سن شما برای بورسیه تحصیلی ترکیه ۲۰۲۳ مناسب نباشد، قادر به دریافت آن نخواهید بود و وضعیت شما به حالت تعلیق در خواهد آمد. بنابراین، بهتر است هر چه زودتر اقدامات لازم را برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه به عمل آورید. متأسفانه، افرادی که از این موضوع آگاهی ندارند، زمان زیادی را صرف دریافت بورسیه ترکیه می ‌کنند و پس از اتلاف وقت و هزینه، با محدودیت سن روبرو می ‌شوند. سن مناسب برای دریافت بورسیه کشور ترکیه به شرح زیر است:

  • کارشناسی (لیسانس): زیر ۲۱ سال
  • کارشناسی ارشد (فوق لیسانس): زیر ۳۱ سال
  • دکتری: زیر ۳۵ سال
  • شرایط معدل در بورسیه تحصیلی ترکیه

این شرایط نمره معدل برای بورسیه تحصیلی ترکیه  مربوط به مقاطع مختلف تحصیلی است که برای دریافت  بورسیه  باید حداقل آن نمره را داشته باشید.

برای بورسیه تحصیلی ترکیه سال ۲۰۲۳، شرایط مربوط به معدل به شرح زیر است:

  • برای متقاضیان مقطع لیسانس (کارشناسی)، حداقل معدل برای بورسیه شدن در ترکیه باید ۱۴ یا بیشتر باشد.
  • برای متقاضیان مقطع فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) و دکترا، حداقل معدل برای بورسیه شدن در ترکیه باید ۱۵ یا بیشتر باشد.
  • برای متقاضیان رشته ‌های پزشکی، دندانپزشکی و دارو، حداقل معدل برای بورسیه شدن در ترکیه باید ۱۸ یا بیشتر باشد.
  • سایر شرایط

با توجه به اطلاعات داده شده در وب ‌سایت معتبر “turkiyeburslari”، دولت ترکیه قصد دارد، سال ‌های طولانی دانشجویان بین ‌المللی را برای تحصیل در این کشور جذب کند. به همین دلیل، در بورسیه ترکیه 2023 شرایطی را فراهم می‌ کند که تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین‌ المللی آسان ‌تر شود. ورود افراد با استعداد، مزایا و سود زیادی را برای این کشور به همراه خواهد داشت.

از شرایط بورسیه تحصیلی در ترکیه، یکی از نکات حیاتی این است که دانشجو باید مقطع تحصیلی قبلی خود را تکمیل کند تا بتواند برای بورس تحصیلی ترکیه ثبت‌ نام کند. به‌ عنوان مثال، دانشجویی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارد، باید مدرک کارشناسی ارشد خود را به ‌طور کامل اخذ کرده باشد.

نکته دیگری که برای دریافت پذیرش تحصیلی در ترکیه مهم است، آشنایی دانشجو با زبان ترکی استانبولی است. باید به حدی با زبان ترکی استانبولی آشنا باشد که بتواند در ارتباطات زبانی از آن استفاده کند. به همین دلیل، شرکت در آزمون TOMER و کسب نمره حداقل در این آزمون شانس شما برای قبولی را افزایش می دهد. آموختن زبان ترکی استانبولی می ‌تواند شرایط زندگی در این کشور را بسیار آسان ‌تر کند. برای شرکت در آزمون  TOMER، می‌ توانید از منابع آزمون تومر که توسط موسسه مهاجرتی تحصیل در خارج “نبولا” جمع ‌آوری شده است، استفاده کنید تا در کوتاه ‌ترین زمان ممکن به مهارت زبان ترکی استانبولی برسید. همچنین اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید بهتر است به این زبان تسلط داشته باشید و مدرک مورد نظر برای این زبان را دریافت کنید. این امر شانس قبولی شما در ترکیه بورسلاری را بالا می برد.

مدارک مورد نیاز برای درخواست بورسیه ترکیه

  • مدرک شناسایی یا گذرنامه معتبر ( گواهی صادر شده توسط مقامات رسمی کشورتان که شما را شناسایی می کنند، مانند شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه رانندگی وگواهی ثبت تولد)
  • عکس جدید از داوطلب ( عکس پرسنلی که در شش ماه گذشته گرفته شده باشد و خطوط صورت شما را بصورت بارز نشان دهد)
  • کارنامه شرکت در آزمون کنکور برای داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده اند (اختیاری)
  • اسکن تمامی ریزنمرات و مدارک تحصیلی از تمامی مقاطع تحصیلی که گذارنده اید. (نسبت به سطح بورسیه ای که ثبت نام نموده اید، ارائه ریز نمرات درس هایی که درمقطع قبلی گذرانده اید، (سه سال آخر دبیرستان برای متقاضیانی که قصد شرکت در مقطع کارشناسی را دارند و اگر قصد تقاضا برای کارشناسی ارشد را دارید، علاوه بر مدارک مقطع دبیرستان، مدارک مقطع کارشناسی نیز نیاز است و همینطور برای مقطع دکتری اگر قصد دارید، ارایه مدارک دبیرستان و کارشناسی و ارشد نیاز است.) )
  • نمره آزمون‌های بین‌المللی (مانند GRE, GMAT, DELF, YDS, YÖS و…) ( در صورت نیاز دانشگاه و برنامه انتخاب شده لازم است)
  • نمره آزمون های زبان مانند آیلتس یا تافل (در صورت نیاز دانشگاه و برنامه انتخاب شده لازم است)
  • ارایه توصیه نامه
  • ریسرچ پروپوزال (فقط برای مقطع دکتری)
  • ارایه انگیزه نامه
  • ارایه رزومه

ریزنمرات ارایه شده می تواند به صورت غیر رسمی باشد اما اسکرین شات از ریزنمرات و کپی ریزنمرات غیر رسمی، تاثیر منفی در فرایند بررسی درخواست شما خواهد داشت.

توجه: حتی الامکان مدارک به ترکی استانبولی و یا انگلیسی باشند، به خصوص  گواهی و ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی . اجباری در ترجمه مدارک نیست اما تجربه نشان داده مدارکی که ترجمه شده ارسال شده شانس بسیار بیشتری در گرفتن بورسیه دارند.

بیشتر رشته ها در دانشگاه های ترکیه به زبان ترکی آموزش داده می شوند. با این حال ، برخی از گروه ها و دانشگاه ها رشته هایی را به زبان انگلیسی یا زبان های دیگر ارائه می دهند. داوطلبانی که مایل به تحصیل در این رشته ها هستند برای اثبات مهارت زبان خود (تافل و سایر گواهینامه های معادل آن) باید مدرک زبان معتبر بین المللی داشته باشند. اکثر این برنامه ها به نمرات آزمون پذیرش بین المللی مانند GRE ، GMAT ، SAT و غیره نیاز دارند. داوطلبان می توانند هنگام انتخاب رشته ها در سیستم برنامه ، زبان تدریس را بررسی کنند.

لطفاً توجه داشته باشید که این مدارک ممکن است متغیر باشند و برای برنامه بورسیه خاصی که علاقه ‌مند هستید، معیار های خاصی وجود داشته باشد.

شرایط ترکیه بورسلاری برای مقطع فوق دیپلم

از سال 2023 ترکیه بورسلاری برای متقاضیان مقطع فوق دیپلم نیز بورسیه خود را ارایه کرده است. شرایط این بورسیه به شرح زیر می باشد:

  • کسانی که تابعیت جمهوری ترکیه را دارند و کسانی که تابعیت ترکیه را به هر دلیلی از دست داده اند نمی توانند برای بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام کنند.
  • متقاضیانی که در مقطع فوق دیپلم اقدام می کنند باید در تاریخ 01.01.2002 یا بعد از آن متولد شده باشند.
  • کسانی که در حال حاضر در ترکیه در حال تحصیل می باشند، نمی توانند برای این بورسیه تقاضا دهند
  • داوطلبان نباید هیچ گونه مشکل سلامتی (بیماری های مزمن یا عفونی) داشته باشند که مانعی برای تحصیل آنها در ترکیه باشد.
  • بورسیه برای این مقطع فعلا برای افراد با ملیت ایرانی در دسترس نمی باشد.

شرایط دوره های تحقیقاتی ترکیه بورسلاری

ترکیه بورسلاری دوره های تحقیقاتی کوتاه مدت را نیز برای آن دسته از داوطلبانی که مدرک دکتری (PHD) دارا می باشند یا دانشجو مقطع دکتری هستند نیز ارایه می کند. ( باید دکتری خود را به اتمام رسانیده باشید یا در مرحله دفاع باشید)جهت تقاضا و شرکت در بورسیه دوره های تحقیقاتی ترکیه بورسلاری شما باید یک نامه تایید یا یک دعوت نامه (official Acceptance / Invitation Letter ) از دانشگاه های ترکیه را ارایه نمایید. برای دریافت این نامه تایید باید به صورت مستقیم با دانشگاه های ترکیه در ارتباط باشید و نامه تایید رسمی از دانشگاه های ترکیه را بدست آورده باشید.

زمان ثبت نام در بورسیه ترکیه

برای اقدام به دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند کشور ترکیه، هر سال در یک بازه زمان مشخصی اقدامات ثبت ‌نام انجام می ‌شود و متقاضیان تنها در آن زمان می‌ توانند ثبت نام خود را انجام دهند. اما حتماً به یاد داشته باشید که در هنگام ثبت ‌نام بورسیه ترکیه ۲۰۲۳، تمامی مدارک و رزومه خود را در اختیار دانشگاه قرار دهید تا در آینده با مشکلاتی مواجه نشوید. در جدول زیر زمانبندی ثبت ‌نام و اعلام نتایج بورسیه تحصیلی ترکیه ۲۰۲۳ (تورکیه بورسلاری) را به طور کامل توضیح داده ‌ایم.

  • تاریخ آغاز ثبت نام بورسیه: ۲۰ دی ماه
  • آخرین مهلت ثبت نام: ۱ اسفند ماه
  • پایان ارزشیابی مدارک ارسالی: آوریل ۲۰۲۳ (در پایان ماه فروردین یا اردیبهشت)
  • اعلام نتایج بورسیه ترکیه: جولای (تیر و مرداد)

مصاحبه بورس ترکیه

داوطلبانی شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی و دعوت به مصاحبه بورس ترکیه را دارند که توانسته‌اند مدارک لازم را به صورت کامل آپلود کرده و اسناد را به درستی ثبت نمایند. بعد از آماده شدن مدارکتان، باید آن‌ها را برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید. بعد از ارسال مشخصات و مدارک، دو مرحله بازبینی انجام خواهد شد. در مرحله اول بررسی می‌شود که آیا مدارک شما به صورت کامل تهیه و ارسال شده یا خیر. در مرحله دوم اگر مدارکتان را به درستی به دانشگاه مورد نظر ارسال کرده باشید نوبت به مصاحبه بورس ترکیه خواهد رسید. مصاحبه حضوری هم معمولاً به دو شکل انجام می‌شود:

  1. در حالت اول دانشجو برای مصاحبه به دانشگاه مورد نظر دعوت می‌شود. در این حالت نیاز است دانشجو حتماً در مکان دانشگاه حضور داشته باشد. در مصاحبه حضوری سؤالاتی پیرامون اینکه چرا فرد برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام کرده مطرح می‌شود.
  2. حالت دوم، مصاحبه بورس ترکیه به صورت اینترنتی و یا به صورت حضور در سفارت ترکیه انجام می‌شود. در مصاحبه اینترنتی معمولاً سؤالات ۴ گزینه‌ای مطرح می‌شوند. به طبع سطح این سؤالات نسبت به سؤالات مصاحبه حضوری سخت‌تر است.

نوین بورسیه همراه شما در تمامی مراحل اپلا ی بورسیه های تحصیلی کافی است با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول بورسیه دولت ترکیه

  1. هزینه ثبت نام چقدر می باشد؟
  • ثبت نام در این بورسیه از طرف دولت ترکیه کاملا رایگان می باشد
  1. تعداد انتخاب ها در انتخاب رشته بورسیه چند عدد می باشد؟
  • هر متقاضی ۱۲ انتخاب دارد . متقاضی می تواند از بین رشته های مختلف در دانشگاه های موجود انتخاب های خود را انجام دهد. بهتر است انتخاب های خود را از یک گروه رشته ای انجام دهید و یا اینکه چیدمان رشته ها به هم مرتبط باشند چرا که این کار شانس اخذ بورسیه را بالاتر خواهد برد.
  1. آیا در زمان ثبت نام نیاز به ترجمه مدارک می باشد؟
  • در زمان ثبت نام نیازی به ترجمه مدارک نمی باشد اما در صورت قبولی باید ترجمه شود. تنها در صورتی که قصد اپلای برای مقطع دکتری را دارا هستید، نیاز می باشد تا مدارک تحصیلی خود را مانند ریزنمرات و مدرک فارغ تحصیلی را به زبان انگلیسی یا ترکی بارگزاری کنید.
  1. آیا امکان ادامه تحصیل به زبان غیر از ترکی وجود دارد؟
  • بله. در بیشتر دانشگاه های ترکیه زبان آموزش ترکی استانبولی است و تعدادی از آنها به زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی رشته ها را ارائه می دهند. در صورت گرفتن پذیرش به زبان های دیگر داشتن مدارک معتبر بین الملل الزامیست.
  1. آشنا به زبان ترکی نمی باشم آیا نقص در پذیرش می شود؟
  • خیر. متقاضیان نیازی برای ارائه مدارک زبان ترکی استانبولی نمی باشند. بورسیه شامل یکسال تحصیل زبان ترکی هم می شود.
  1. در کجا زبان ترکی را آموزش خواهم دید؟
  • آموزش زبان ترکی استانبولی یا در دانشگاهی که بورسیه شدید یا در مؤسسه ای نزدیک دانشگاه و اگر مقدور نبود در شهر دیگری غیر از شهری که پذیرفته شدید.
  1. آیا اگر من در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی شرکت کنم باز هم باید دوره زبان ترکی را بگذرانم؟
  • بله. برای تمام دانشجویان خارجی پذیرش شده گذراندن یکسال آموزش زبان ترکی الزامیست.
  1. دانشگاهی که میخواهم در آنجا تحصیل کنم مدارکی مانند مدارک زبان TOEFL- IELTS و یا آزمونهای GRE-GMAT- ALES را نیاز دارند. آیا باید هنگام درخواست بورسیه این مدارک را هم ارائه کنم؟
  • بله. به هنگام انتخاب دانشگاه انگلیسی زبان ارائه مدارک الزامیست.
  1. بورسیه ترکیه 2023 (ترکیه بورسلاری) چیست؟
  • بورسیه تحصیلی ترکیه ، یک برنامه بورسیه بین‌المللی است که از طرف دولت ترکیه اهدا می‌شود. بورسیه اهدایی در این برنامه، برای دانش آموزان و دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری برای دوره تحصیلات تکمیلی می‌باشد. هدف این بورسیه، ارتقا فهم متقابل با کشورهای دیگر و همکاری در دانش جهانی با رویکرد مردم محوری است.
  1. مزایای بورسیه دولت ترکیه چیست؟
  • اسکان رایگان: اقامت دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه‌ها کاملا رایگان است. البته کسانی که تمایل به اقامت در مکان دیگری جز خوابگاه را دارند، باید هزینه را از جیب خود پرداخت نمایند.
  • عدم پرداخت شهریه: افراد پذیرفته شده در این بورسیه هیچ‌گونه شهریه‌ای به دانشگاه پرداخت نخواهند کرد.
  • بیمه درمانی: از زمانی که تحصیل دانشجو در ترکیه شروع شود، تمامی هزینه‌های درمانی وی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می‌گیرد. این مورد را می‌توانید جز یکی از مهم‌ترین خدمات تحصیل در این کشور لحاظ کنید.
  • هزینه سفر: بلیط ورود یا خروج دانشجو از ترکیه بر عهده دولت این کشور است. چنانچه دانشجو خودش بلیط را تهیه نماید؛ مبلغ به حساب آن استرداد می‌شود.
  • پرداخت حقوق ماهیانه: مبلغ 1000 لیر ترکیه برای مقطع کارشناسی و مبلغ 1400 لیر ترکیه برای مقطع کارشناسی ارشد و مبلغ 1800 لیر ترکیه برای مقطع دکتری( با توجه به کاهش ارزش لیر، در سال جدید نرخ های جدید اعلام شده است)
  1. معدل مورد نیاز برای بورسیه چقدر است؟
  • حداقل معدل برای دوره کارشناسی14 می باشد. ( معدل مقطع دیپلم اهمیت دارد)
  • حداقل معدل برای دوره کارشناسی ارشد15 می باشد.
  • حداقل معدل برای دکتری 15می باشد.
  • حداقل برای رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی 18 می باشد
  1. شرایط مصاحبه بورسیه ترکیه چیست؟

مصاحبه ها معمولاً 15-30 دقیقه طول می کشد و در قالب زیر انجام می شود:

  • خوش آمد گویی و مقدمه
  • بررسی مدارک
  • انگیزه نامزد برای اقدام برای این بورسیه
  • دانش علمی و اهداف شغلی
  • پایان و سوال از کمیته

 

ارسال دیدگاه