نوین بورسیه

بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا

کشور ایتالیا در سالیان اخیر به شدت مورد توجه علاقمندان به تحصیل در اروپا قرار گرفته است. یکی از دلایل این توجه و علاقه بدون شک وجود بورسیه استانی ایتالیا است. بورسیه ایی که کشور ایتالیا را تبدیل به تنها کشوری کرده است که بدون رزومه تحصیلی به دانشجویان علاقمند تحصیل در ایتالیا کمک هزینه تحصیل و زندگی پرداخت می کند. این بورسیه که با نام بورسیه تحصیلی DSU هم شناخته می شود در این مطلب به معرفی بورسیه استانی ایتالیا و چگونگی دریافت آن می پرداخته شده است. در صورت تمایل برای دریافت این بورسیه با ما تماس بگیرید .

بورسیه استانی که توسط استان محل تحصیل دانشجو در ایتالیا پرداخت می شود به دانشجویانی تعلق می گیرد که در کشور خود دارای درامد بالایی نیستند و توانایی پرداخت شهریه یا زندگی در ایتالیا را ندارند. با استفاده از این بورسیه دانشجویان می توانند تمامی هزینه های تحصیل یا بخشی از آن را پرداخت کنند. این بورسیه فقط بر اساس مدارک مالی ارائه شده توسط دانشجو پرداخت می شود و نیازی به هیچ گونه رزومه تحصیلی یا مقالات isi  ندارد.

زمان ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا 2024 – 2025

دانشجویان تنها یک بار در سال می توانند برای بورسیه DSU یا بورس استانی ایتالیا ثبت نام کنند. زمان ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ و ددلاین بورسیه استانی ایتالیا هم مانند سال های دیگر، قبل از شروع ترم جدید دانشگاه هاست. این یعنی دانشجویانی که شرایط ثبت نام DSU را داشته باشند، می توانند از اوایل ماه جولای تا اواخر ماه سپتامبر برای دریافت بورس استانی ایتالیا با ارائه مدارک لازم برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا 2024 – 2025 ثبت نام کنند. این بازه زمانی تا حدود زیادی به دانشگاه محل پذیرش دانشجو بستگی خواهد داشت.

مراحل بورسیه  استانی ایتالیا

اولین مرحله برای دریافت بورس استانی ایتالیا، دریافت نامه قبولی در یکی از دانشگاه های ایتالیا است. پس از آن که دانشجو در یکی از این دانشگاه ها قبول شد، می تواند بر اساس نحوه درخواست بورسیه استانی ایتالیا برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا یا بورسیه DSU ثبت نام کند. برای انجام این کار بهتر است که زمان دقیق شروع ترم جدید دانشگاه محل پذیرش دانشجو را بررسی کرد و پیش از شروع ترم مدارک را برای دانشگاه ارسال کرد. چرا که دانشگاه ها و رشته های مختلف، زمان بندی و برنامه ریزی متفاوتی نسبت به یک دیگر دارند و افراد برای پاسخ به سوال بورسیه استانی ایتالیا برای چه رشته هایی است باید مطلع شوند. به همین دلیل تمامی دانشجویان باید طبق زمان بندی دانشگاه خود اقدام کنند.

اما در حالت کلی، تمامی دانشگاه های پس از ماه سپتامبر فعالیت خود را آغاز می کنند. این زمان به تاریخ شمسی برابر با اوایل ماه مرداد تا اواخر شهریور می شود. اما برخی از دانشگاه ها تنها تا اواسط ماه سپتامبر پذیرش درخواست بورسیه های مختلف خواهند داشت. به همین دلیل بهتر است که زمان فعالیت دانشگاه ها در سایت آن ها بررسی شده و حتما پیش از شروع کلاس های ترم جدید درخواست دریافت بورس استانی ایتالیا ارسال شود.

 مدارک مالی مورد نیاز برای درخواست بورسیه استانی ایتالیا

در اواخر ماه جولای هر سال، سازمان بورسیه هر استان ایتالیا، به طور مجزا طی اعلامیه‌ ای جزئیات مدارک لازم برای دریافت این نوع بورسیه را اعلام می‌ کند. همان‌ طور که گفته شد؛ بورس استانی بر اساس توانایی مالی دانشجو و خانواده او، پرداخت می‌ شود. به همین دلیل متقاضی باید مدارکی مانند درآمد سالانه سرپرست خانوار، تعداد افراد خانواده و ارزش اموال آنها را برای نشان‌ دادن عدم توانایی پرداخت هزینه‌ های تحصیلی و زندگی به سازمان مربوطه ارائه کند.

ترجمه رسمی مدارک تمکن مالی خانواده متقاضیانی که از کشور‌های در حال توسعه و خارج از اتحادیه اروپا هستند، باید توسط سفارت کشور مبدأ در ایتالیا یا نمایندگان دیپلماتیک ایتالیا در کشور مبدأ صادر شود.

مدارک مالی موردنیاز برای دریافت بورس استانی ایتالیا عبارت‌اند از:

  • ترجمه رسمی مدارک هویتی دانشجو مانند شناسنامه و کارت ملی
  • ترجمه رسمی فیش حقوقی سرپرست خانوار به همراه اسکن آن
  • اسکن و ترجمه رسمی اجاره‌ نامه محل زندگی سرپرست خانواده
  • ترجمه گواهی رسمی بانک مرکزی برای احراز اموال و دارایی‌ های سرپرست خانوار
  • ترجمه مانده‌حساب بانکی تمامی اعضای خانواده تا آخرین روز سال میلادی
  • ترجمه رسمی ایتالیایی مدارک اموال و دارایی‌های افراد خانواده
  • نامه قبولی دانشگاه
  • مدرک زبان آیلتس یا سایر مدارک زبان معتبر
  • ویزای تحصیلی دانشجو

 در صورتی که دانشجو خود سرپرست خانواده باشد یا سرپرست نداشته باشد، باید تمامی مدارک حقوقی مربوط به درآمد خود را به عنوان سرپرست خانواده ارسال کند. تمامی این مدارک باید ترجمه شوند و به همراه اصل خود برای دانشگاه محل تحصیل ارسال شوند. گردش حساب بانکی و اسناد املاک به نام اعضای خانواده برای جلوگیری از دور زدن دولت ایتالیا و دریافت بورس استانی ایتالیا توسط افرادی که به آن نیاز ندارند، لازم است. بهتر است که تمامی این مدارک توسط یک فرد مطلع بررسی شده و سپس ارسال شوند.

نکته :

در صورتی که دانشجو سرپرست خانواده است می بایست فیش حقوقی خود را ترجمه نموده و اجاره نامه را نیز به نام خود بگیرد.

 شرایط بورسیه استانی ایتالیا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵

در ابتدا نیز اشاره شد که برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا نیازی به داشتن سوابق و رزومه تحصیلی نیست. اما برای دریافت این بورسیه باید ابتدا در یکی از دانشگاه های کشور ایتالیا پذیرش شد. هر کدام از دانشگاه ها معیار های خود را برای پذیرش دانشجو های جدید دارند. اما بدیهی است که دانشجویانی که نمرات آن ها پایین تر از سطح قابل قبول باشد نمی توانند در دانشگاه پذیرش بگیرند. یکی دیگر از شرایط ثبت نام DSU در کنار نامه قبولی دانشگاه، ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره بالای 6 یا 6.5 است. حداقل نمره آزمون آیلتس هم به دانشگاه مورد نظر بستگی خواهد داشت.

اما شرایط اصلی برای دریافت بورس استانی ایتالیا وضعیت درآمد خانواده دانشجو است. برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا، دانشجویان باید مدارکی مانند فیش حقوقی، سند املاک متعلق به سرپرست خانواده، گواهی میزان درآمد سالیانه از بانک مرکزی و مدارک شناسایی سرپرست خانواده را به مراجع مربوطه ارائه بدهد. منظور از سرپرست خانواده به طور معمول پدر است. در صورتی که تمامی این مدارک نشان بدهند که درآمد سالیانه خانواده دانشجو در زمان ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵، کمتر از حدی است که از پس هزینه های تحصیل او برآیند، این بورسیه به او تعلق می گیرد. این مبلغ که عدد ایزه نام دارد، در سال 2023 مبلغ درآمد سالیانه کمتر از 23.000 یورو اعلام شده است.

شرایط سنی دریافت بورسیه استانی ایتالیا

بورس استانی ایتالیا به تمام دانشجویان در هر سنی داده می شود. اما دریافت نامه قبولی از دانشگاه یا دریافت ویزای تحصیلی از سفارت ایتالیا کمی مشکل خواهد بود. در صورتی که دانشجویان گپ تحصیلی زیادی داشته باشند، دریافت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا و دریافت ویزای تحصیلی برای آن ها مشکل خواهد بود. بنابراین بهتر است که تمامی داوطلبان دریافت این بورسیه تحصیلی، پس از اتمام مقطع تحصیلی خود، برای تهیه مدارک لازم برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا 2024 – 2025 و دریافت ویزای تحصیلی و ثبت نام DSU اقدام کنند.

رشته های بورسیه استانی ایتالیا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵

در پاسخ به این مسئله که بورسیه استانی ایتالیا برای چه رشته هایی است باید گفت رشته های بورسیه استانی ایتالیا محدود به رشته های خاصی نمی شوند. این طرح برای برخی از دانشگاه های ایتالیایی در نظر گرفته شده است و هر رشته ای که در این دانشگاه ها تدریس شود شامل بورسیه DSU خواهند بود. افرادی که شرایط ثبت نام DSU را داشته باشند، می توانند دانشگاه های تحت پوشش بورسیه DSU را مشاهده کرده و به دنبال رشته تحصیلی خود باشند. در این صورت می توانند در زمان ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ و پیش از رسیدن ددلاین بورسیه استانی ایتالیا اقدامات لازم را انجام دهند.

در صورتی که رشته تحصیلی دانشجو در این دانشگاه ها وجود داشته باشد و شرایط ثبت نام DSU را داشته باشند، می توانند این بورسیه را دریافت کنند. دانشجویان در تمامی رشته ها و مقاطعی که در دانشگاه های دولتی ایتالیا که تحت پوشش بورس استانی ایتالیا هستند می توانند بورسیه استانی ایتالیا را دریافت کنند. اما قبولی در برخی از رشته های تدریس شده در این دانشگاه ها کمی مشکل بوده و ممکن است تا دانشجویان به رزومه تحصیلی قوی برای قبولی در آن ها نیاز داشته باشند.

برای همین با وجود این که تمامی رشته های تدریس شده در دانشگاه های تحت پوشش بورسیه DSU ایتالیا شامل دریافت این بورسیه می شوند، اما دانشجویان بهتر است که قبل از ثبت نام برای این رشته ها، شانس خود را برای قبولی در آن ها به طور کامل بسنجند. پس از دریافت نامه قبولی در یکی از این دانشگاه ها، تمامی دانشجویانی که شرایط ثبت نام DSU را داشته باشند می توانند با ارسال مدارک لازم برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا 2024 – 2025، آن را دریافت کنند. شرایط پذیرش دانشجو در رشته های مختلف هر دانشگاه، در سایت این دانشگاه نوشته شده است.

سایت بورسیه استانی ایتالیا 2024 – 2025

همان طور که از اسم این بورسیه پیداست، بورسیه DSU ایتالیا یک بورسیه استانی بوده و سایت بورسیه استانی ایتالیا برای دانشگاه ها و مدیریت های مختلف، متفاوت است. به همین دلیل ضروری است که افراد بر اساس نحوه گرفتن بورسیه استانی ایتالیا حتما سایت مخصوص به دانشگاه محل قبولی خود را شناخته و برای دریافت بورسیه به همان سایت مراجعه کنند. در صورتی که دانشجویان مدارک لازم برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا 2024 – 2025 را به همراه نامه قبولی به سایت اشتباهی ارسال کنند، به درخواست آن ها پاسخ داده نمی شود. در ادامه این بخش سایت بورس استانی ایتالیا برای دانشگاه های مختلف ارائه شده است.

  • دانشگاه های تورین و پلی تکنیک تورین: piemonte.it
  • دانشگاه بولونیا: er-go.it
  • دانشگاه های رم: it
  • دانشگاه های استان توسکانی: toskana.it
  • دانشگاه پادوا: pd.it
  • دانشگاه ونیز: it
  • دانشگاه ورونا: vr.it

 بر اساس شرایط ثبت نام DSU دانشجویان باید با توجه به دانشگاه محل قبولی خود، به یکی از این سایت ها مراجعه کرده و درخواست خود را بر اساس نحوه درخواست بورسیه استانی ایتالیا ثبت کند. لازم به ذکر است که پیگیری های لازم برای دانشجویان پذیرش شده در هر دانشگاه، تنها در سایت بورس استانی ایتالیا مربوط به همان دانشگاه صورت می گیرد. در صورتی که دانشجویان درخواست خود را به دانشگاه اشتباهی ارسال کنند، هیچ جوابی نگرفته و زمان ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ را از دست خواهند داد. در همین راستا اطلاع از سایت بورسیه DSU بسیار مهم است.

 نحوه ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵

برای دریافت بورسیه DSU علاوه بر شرایط و مدارک لازم، باید با نحوه گرفتن بورسیه استانی ایتالیا هم آشنایی داشت. در ادامه این بخش نحوه ثبت نام بورس استانی ایتالیا به طور کلی ارائه شده است. پیش از ثبت درخواست و ارسال مدارک، باید ابتدا نامه قبولی در یکی از دانشگاه های ایتالیا را در دست داشت. برای همین اولین مرحله در مراحل ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا، دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور است. هنگام ارسال درخواست برای دانشگاه، بخش پرداخت هزینه را باید بر عهده دانشجو انتخاب کرد.

پس از دریافت نامه قبولی که مهم ترین بخش ثبت نام بورسیه استانی است، فرد باید از سفارت ایتالیا وقت گرفته و برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کند. ویزای تحصیلی دومین مدرک مهم برای تحصیل در ایتالیا و دریافت بورس استانی ایتالیاست. پس از دریافت این ویزا، باید عدد ایزه درآمد خانواده به دست آمده و مدارک مربوطه که نشان می دهد این مبلغ از 23.000 یورو تجاوز نمی کند ارائه شود. در صورتی که عدد ایزه با شرایط دریافت بورسیه DSU مطابقت داشت، نوبت به ارسال مدارک می رسد.

همان طور که پیش تر اشاره شد، هر دانشگاه و استانی، سایت مخصوص به خود را برای رسیدگی به امور دریافت بورس استانی ایتالیا دارد. دانشجو باید سایت مربوط به دانشگاه محل پذیرش خود را انتخاب کرده و مدارک نهایی را به همراه فرم درخواست بورسیه استانی ایتالیا ارسال کند. تمامی این مراحل باید قبل از شروع ترم جدید دانشگاه صورت گرفته تا فرد زمان کافی برای ثبت نام نهایی، ددلاین بورسیه استانی ایتالیا و گرفتن خوابگاه داشته باشد. در صورتی که تمامی این مراحل درست طی شده باشد، سایت مربوطه به دانشجویان بورس استانی ایتالیا را پرداخت خواهد کرد.

 لیست دانشگاه های بورسیه استانی ایتالیا 2024 – 2025

همان طور که پیش تر اشاره شد، تنها برخی از دانشگاه های ایتالیا تحت پوشش بورسیه استانی ایتالیا یا بورسیه DSU قرار دارند. برای همین دانشجویانی که توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود را در ایتالیا ندارند، باید حتما از یکی از این دانشگاه ها پذیرش گرفته تا مشمول دریافت بورسیه در زمان ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ بشوند. در ادامه این بخش لیست دانشگاه هایی که شرایط ثبت نام DSU برای آن ها لحاظ شده، قرار گرفته است. رشته های زیادی در این دانشگاه ها تدریس شده که دانشجویان می توانند رشته تحصیلی مورد نظر خود را که در بین آن ها پیدا کنند.

  • دانشگاه های تورین و پلی تکنیک تورین
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه سیه‌نا
  • دانشگاه پادوا
  • دانشگاه ونیز
  • دانشگاه ورونا

افراد با مراجعه به سایت هر کدام از دانشگاه های تحت پوشش بورسیه استانی ایتالیا، می توانند از رشته های تدریس شده در این دانشگاه به همراه شرایط ثبت نام آن ها و مدارک لازم برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا 2024 – 2025 در این رشته ها مطلع بشوند. هر کدام از این دانشگاه ها شرایط و رشته های تحصیلی مخصوص به خود را داشته و دریافت نامه قبولی از برخی از آن ها ممکن است شرایط سنی و رزومه تحصیلی خاصی نیاز داشته باشد. به همین دلیل دانشجویان قبل از ارسال درخواست خود باید تمامی این شرایط را به دقت مطالعه کنند.

 تمکن مالی بورسیه استانی ایتالیا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵

نداشتن تمکن مالی مهم ترین شرایط ثبت نام DSU یا همان بورسیه استانی ایتالیاست. اما بیشتر افراد شاید ندانند که این میزان تمکن مالی چگونه حساب می شود. برای اطلاع از تمکن مالی بورس استانی ایتالیا باید عدد ایزه را به دست آورد. به دست آوردن عدد ایزه درآمد خانواده به افراد کمک می کند تا از نداشتن شرایط مالی در زمان ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ مطمئن شوند. فرمول به دست آوردن این عدد برای محاسبه تمکن مالی، در ادامه این بخش توضیح داده شده است.

برای به دست آوردن این عدد یا عدد ایزه، باید حقوق سالیانه سرپرست خانواده با ارزش املاکی که به نام اوست جمع شده و ضرب در 0.2 می شود تا 20 درصد آن محاسبه شود. درآمد سالیانه به یورو بازگردانی شده و ارزش املاک 500 یورو به ازای هر متر مربع حساب می شود. پس از به دست آوردن این عدد، اگر میزان درآمد سالیانه افراد بیشتر از 23.000 یورو نشود، آن ها شرایط دریافت بورس استانی ایتالیا را خواهند داشت.

محاسبه تمکن مالی بورس استانی ایتالیا، برای سرپرست خانواده صورت می گیرد. در صورتی که فرد اعضای خانواده دیگری مانند خواهر، برادر و… داشته باشد، باید گردش حساب آن ها به همراه املاکی که به نامشان است هم ارائه شود. این کار برای آن است که بورسیه استانی ایتالیا تنها به افرادی که واقعا تمکن مالی زندگی و تحصیل در ایتالیا را ندارند داده شود. علاوه بر مدارک لازم برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا 2024 – 2025، نداشتن تمکن مالی تنها برای سال اول تنها شرط دریافت این بورسیه است. پس از آن دانشجویان باید شایستگی خود را با کسب نمرات خوب و داشتن عملکرد بهتری در دانشگاه ثابت کنند.

 بورسیه استانی کشور ایتالیا چه هزینه‌هایی را پوشش می‌دهد؟

دانشجویان با دریافت این بورسیه، توانایی پرداخت تمامی یا بخشی از هزینه‌ های تحصیل خود را دارند. به طور کلی این کمک هزینه، شامل موارد زیر می‌ شود:

  • پرداخت شهریه دانشگاه
  • هزینه‌ های اقامتی دانشجو
  • دریافت وعده‌ های غذایی رایگان از سلف دانشگاه
  • پوشش برخی از هزینه‌ های جانبی مانند کتاب‌ها و فعالیت‌ های ورزشی

 مبلغ بورسیه استانی ایتالیا چقدر است؟

در حال حاضر، میزان مبلغ بورس استانی بین ۵٢٠٠ یورو تا ۶٠٠٠ یورو در سال متغیر است. البته با توجه به شرایط دانشگاه‌ های هر استان ممکن است این مبلغ متفاوت باشد. در واقع این بورسیه بخش بزرگی از هزینه‌ های تحصیلی و زندگی دانشجو در کشور ایتالیا را پوشش می‌دهد.

همچنین 10 الی 90 درصد تخفیف پرداخت هزینه‌ های خدمات خوابگاه، سلف‌ سرویس دانشگاه و کارت تردد را شامل می‌شود. البته اگر در شهری از ایتالیا، خوابگاه به دانشجو تعلق بگیرد، هزینه آن از مبلغ کل بورسیه کم می‌ شود. در نهایت پیشنهاد شده که دانشجو در تمامی هزینه‌ های خود و استفاده از این بورسیه، صرفه‌ جویی کند.

سخن پایانی

در متن بالا در مورد بورس استانی ایتالیا برای شما توضیح دادیم؛ به طور کلی در این کشور، دانشجویان بین‌ المللی می‌ توانند؛ مانند دانشجویان ایتالیایی از بورسیه تحصیلی و پوشش هزینه‌ های خدمات آموزشی بهره‌ مند شوند. البته شرایط و معیار‌هایی مانند ارائه مدارک اثبات درآمد خانواده و سطح توانایی زبان، برای این منظور وجود دارد که متقاضی دریافت بورسیه باید تمام آنها را بدون نقص ارائه کند. از این رو باید دقت داشته باشید که تمامی مدارک و فرم‌ های خواسته شده با دقت ترجمه و در زمان مقرر تحویل داده شود.

نوین بورسیه با سالها تجربه و سابقه درخشان و بهره‌ مندی از کادری حرفه‌ ای و مسلط به زبان ایتالیایی، کلیه امور مربوط به اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی را برای شما انجام میدهد.

  

سوالات متدوال در مورد بورسیه استانی ایتالیا

۱آیا گرفتن این بورسیه برای دانشجو تعهدی ایجاد میکند؟

خیر. بورسیه استانی ایتالیا هیچ تعهدی اعم از ارائه خدمت برای دانشگاه یا دولت ایتالیا  یا انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی برای دانشجو ایجاد نمیکند و تنها تعهد دانشجو این است که در هر سال تحصیلی مقدار معینی از واحد های خود را (  تقریبا نیمی از واحد های یکسال ) با موفقیت پاس کند. بدین ترتیب دانشجو قادر خواهد بود پس از اتمام دوره تحصیلی بدون هیچ تعهدی کشور ایتالیا را به مقصد دیگر کشور ها ترک کنند.

۲مبلغ بورسیه استانی چقدر است؟

مبلغ بورسیه استانی ایتالیا ۵۲۰۰ یورو در سال ( با اختلاف اندک بین استان های مختلف ) به علاوه حذف کامل شهریه و تخفیف خوابگاه تا سقف ۷۰% درصد است . علاوه بر این موارد ، تخفیف های سلف سرویس و کارت تردد نیز از مزایای بورسیه استانی است.

۳هدف از پرداخت این بورسیه چیست؟

هدف دولت ایتالیا از پرداخت بورسیه استانی ایتالیا کمک به دانشجویانی است که توانایی تحصیل در این کشور را دارند اما از لحاظ مالی با مشکل روبرو هستند. دانشجویانی که این بورسیه را دریافت می کنند از کشورهای جهان سوم هستند.

۴آیا بورسیه استانی به همه رشته ها تعلق میگیرد؟

بله، این بورسیه به تمامی رشته ها تعلق می گیرد. دانشجویان در هر رشته ایی که در دانشگاه های دولتی ایتالیا پذیرش بگیرند می توانند برای بورسیه درخواست بدهند.

۵آیا مقطع تحصیلی در گرفتن بورسیه استانی موثر است؟

خیر. بورسیه استانی ایتالیا به تمامی مقاطع اعم از لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا تعلق میگیرد. دانشجویان برای هر مقطعی میتوانند یکبار بورسیه را دریافت کنند یعنی دانشجویی که سه مقطع دانشجویی خود ( لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری ) را در ایتالیا می گذراند برای هرمقطع میتواند یکبار بورسیه را دریافت کند.

۶آیا دریافت بورسیه استانی نیازمند داشتن رزومه پژوهشی، معدل بالا، مقالات isi و است؟

خیر. دریافت بورسیه استانی ایتالیا صرفا بر اساس مدارک مالی ارائه شده توسط دانشجو است و داشتن رزومه قوی یا ضعیف تاثیری در گرفتن آن ندارد.

۷هزینه بورسیه به چه صورت به دانشجو پرداخت می شود؟

قسط اولیه بورسیه استانی ایتالیا که معمولا نیمی از کل هزینه پرداختی است حدودا یکماه پس از اعلام نتایج اولیه هر استان به حساب دانشجو واریز شده یا به صورت کارت اعتباری به دانشجو داده می شود که از لحاظ زمانی تقریبا قبل از سال نوی میلادی خواهد بود .قسط دوم بورسیه نیز پس از ترم دوم پرداخت خواهد شد.

۸شانس گرفتن بورسیه برای دانشجویان ایرانی چقدر است؟

طبق اعلام سازمان بورسیه ایتالیا هر دانشجویی که درآمد سرپرست اش زیر ۱۰ هزار یورو در سال باشد شانس گرفتن بورسیه را خواهد داشت.

۹آیا دانشجویانی که درامد سرپرست شان بالاتر از مقدار تعیین شده است هم می توانند درخواست بورسیه بدهند؟

بله می توانند، دانشجویانی که درآمد سرپرست شان بالاتر حد تعیین شده باشد نیز می توانند با ارائه مدارکی اضافی این بورسیه را دریافت کنند.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه