نوین بورسیه

۱۰ دانشگاه برتر آلمان در سال ۲۰۲۱

۱۰ دانشگاه برتر آلمان در سال ۲۰۲۱

اگر علاقمند به تحصیل در آلمان هستید، این خبر خوش را به شما می دهیم که این کشور قریب به ۵۰ دانشگاه از جمع برترین دانشگاه های جهان را در جدیدترین رتبه بندی دانشگاهی QS به خود اختصاص داده که از این میان، ۱۲ دانشگاه آلمانی در جمع ۲۰۰ دانشگاه نخست رتبه بندی قرار گرفته اند.

این رتبه بندی بر مبنای شش شاخص شهرت دانشگاهی و شهرت کارفرمایی، نرخ استاد به دانشجو، تعداد استنادات علمی به ازای هر استاد، نرخ اساتید بین المللی و نرخ دانشجویان بین المللی ارزیابی شده است.

اگر مایلید با ۱۰ دانشگاه برتر آلمانی در سال ۲۰۲۱ آشنا شوید، با ماه همراه شوید.

  1. Technische Universität München

دانشگاه فنی مونیخ یک بار دیگر توانسته جایگاه نخست در میان برترین دانشگاه های  آلمان را از آن خود کند. رتبه جهانی این دانشگاه ۵ پله نسبت به سال قبل صعود داشته و اکنون این دانشگاه در جایگاه ۵۰ام جهان و ۱۷ام از نظر کارفرمایی برخوردار است.

دانشگاه فنی مونیخ در سال ۱۹۶۸ تاسیس شده و هدف آن، ترکیب امکانات آموزشی تراز اول جهانی برای تحقیقات نوآورانه با فرصتهای یادگیری منحصربفرد برای دانشجویان است تا ارزشی پایا برای جامعه جهانی تولید شود.

  1. Ludwig-Maximilians – Universität München

دانشگاه مونیخ که مجددا در جایگاه دوم برترین دانشگاه های آلمان قرار گرفته، توانسته جایگاه ۶۳ در بین برترین دانشگاه های جهان را نیز به خود اختصاص دهد. این دانشگاه از رتبه ۳۶ در جهان برای شهرت دانشگاهی برخوردار است و ۴۲ برنده نوبل را پرورش داده است.

دانشگاه مونیخ در سال ۱۴۷۲ میلادی تاسیس شده و در حال حاضر بیش از ۵۰۹۰۰ دانشجو دارد که ۱۵ درصد از آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

  1. Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg

دانشگاه هایدلبرگ که سومین دانشگاه برتر آلمان در سال ۲۰۲۱ می باشد، توانسته با دو پله صعود در رتبه بندی جهانی، به جایگاه ۶۴ام در جهان دست پیدا کند. این دانشگاه که عنوان پرقدمت ترین دانشگاه آلمان را نیز دارد، در سال ۱۳۸۶ میلادی تاسیس شده و از امتیازات بالایی برای شهرت دانشگاهی و نرخ استاد به دانشجو برخوردار می باشد.

  1. Humboldt-Universität zu Berlin

دانشگاه هامبولت برلین که برای دومین سال پیاپی، جایگاه چهارم در بین دانشگاه های آلمانی را به خود اختصاص داده، با سه پله صعود در رتبه بندی جهانی، به جایگاه ۱۱۷ام جهان و رتبه ۵۰ از نظر شهرت دانشگاهی دست یافته است.

این دانشگاه در سال ۱۸۱۰ میلادی تاسیس شده و لقب «مادر تمامی دانشگاه ها» به آن اعطا شده است. این دانشگاه از طریق اساتیدی همچون آلبرت انیشتین به افتخارات و دستاوردهای چشمگیری در علم فیزیک و سایر علوم دست پیدا کرده و ۵۵ برنده جایزه نوبل را نیز پرورش داده است.

  1. Freie Universität Berlin

دانشگاه فری یونیورسیتات برلین که توانسته جایگاه سال گذشته KIT را به عنوان پنجمین دانشگاه برتر آلمان از آن خود کند، در جایگاه ۱۳۰ام بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد. این دانشگاه به سبب شهرت دانشگاهی خود در جایگاه ۶۵ جهان جای گرفته و شهرت ویژه ای برای علوم اجتماعی – به ویژه علوم سیاسی- دارد و ۱۹ام دانشگاه برتر جهان در این حوزه محسوب می شود.

  1. KIT, Karlsruher Institut für Technologie

موسسه فناوری کارلسروهه که ششمین دانشگاه برتر آلمان است، با هفت پله سقوط، در جایگاه ۱۳۱ام جهان قرار دارد. این موسسه از نظر شاخص شهرت کارفرمایی از جایگاه ۶۳ جهان برخوردار است.

هدف این دانشگاه آن است که مشارکت چشمگیری در چالش های جهانی در حوزه های انرژی، موبیلیتی و اطلاعات داشته باشد و از مطالعات پژوهشی برای آماده سازی دانشجویانش برای ورود به بازار کار استفاده می کند.

  1. Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen

دانشگاه RWTH Aachen که در رتبه هفتم دانشگاه های برتر آلمان قرار دارد، با هشت پله صعود به جایگاه ۱۴۸ام جهان نائل شده است. این دانشگاه همچنین از نظر شهرت کارفرمایی رتبه ۳۰ جهان را دارد.

RWTH Aachen با بیش از ۴۵۶۰۰ دانشجو و ۱۶۲ برنامه آموزشی، بزرگترین دانشگاه فنی آلمان محسوب می شود.

  1. Technische Universität Berlin

دانشگاه فنی برلین به عنوان هشتمین دانشگاه برتر آلمان، جایگاه ۱۴۸ام را در بین برترین دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در جایگاه ۱۳۹ جهان از نظر شهرت کارفرمایی قرار دارد.

این دانشگاه همچنین عضوی از گروه معتبر دانشگاهی TU9 است که چندین موسسه فنی برجسته آلمانی را دربرمی گیرد.

  1. Technische Universität Dresden

دانشگاه فنی درسدن که در جایگاه نهم در بین برترین دانشگاه های آلمان قرار دارد، با شش پله صعود، رتبه ۱۷۳ام جهانی را نیز از آن خود ساخته است. این دانشگاه که یکی از موسسات آموزش فنی پیشروی آلمان است، از نظر نرخ استاد به دانشجو و شهرت کارفرمایی رتبه ۱۲۰ جهان را دارد.

پردیس اصلی دانشگاه فنی درسدن در مرکز شهر درسدن قرار دارد. این دانشگاه حدود ۳۲ هزار دانشجو دارد که حدود ۱۲ درصد آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

  1. Eberhard Karls Universität Tübingen

دانشگاه توبینگن به عنوان دهمین دانشگاه برتر آلمان، به طور مشترک با دانشگاه فرایبورگ در جایگاه ۱۷۵ام جهان قرار دارد. این دانشگاه بالاترین امتیاز را در شاخص نرخ اساتید بین المللی از آن خود ساخته است.

دانشگاه توبینگن به سبب رشته های تحصیلی الهیات و مطالعات مذهبی خود شهرت جهانی دارد و در جایگاه هفتم جهانی قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه