نوین بورسیه

دانشگاه Trinity College Dublin برترین دانشگاه رشته روانشناسی در ایرلند

طبق جدیدترین رتبه بندی معتبر Times Higher Education برای برترین داشگاه های جهان بر حسب رشته تحصیلی، دانشگاه Trinity College Dublin توانست عنوان برترین موسسه آموزشی در ایرلند برای تحصیل در رشته روانشناسی را از آن خود کند.

دانشگاه Trinity College Dublin که در سال 1592 میلادی تاسیس شده است، در قلب دوبلین- پایتخت ایرلند- قرار دارد. این دانشگاه دارای 3 دانشکده است: هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی؛ مهندسی، ریاضیات و علوم پایه؛ و دانشکده علوم پزشکی. هر یک از این دانشکده ها گستره وسیعی از رشته ها و برنامه های تحصیلی را برای حدود 17 هزار دانشجو ارائه می کنند.

پردیس این دانشگاه علاوه بر اینکه به دانشگاه و دانشجویانش خدمت رسانی می کند، به دلیل شهرت، زیبایی و چشم­نوازی ساختمان­هایش به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم نیز عمل می کند.

ترینیتی کالج دوبلین دارای رتبه جهانی 117 در مجموع و رتبه جهانی 81 برای رشته های هنر و علوم انسانی می باشد. این دانشگاه دارای 16157 دانشجوست که 27 درصد از آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. از جمله رشته های ارائه شده در این دانشگاه می توان به علوم فیزیکی، فنی مهندسی، علوم کامپیوتر، روانشناسی، حقوق، علوم زیستی، زبانهای خارجی، حسابداری، پزشکی و دندانپزشکی اشاره کرد.

از جمله فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه می توان به نویسندگانی همچون ساموئل بکت و اسکار وایلد، فیلسوف سیاسی ادموند بورک و رئیس جمهور اسبق ایرلند، ماری رابینسون اشاره کرد.

 

نگارنده: سمانه سیدی

ارسال دیدگاه