نوین بورسیه

با برترین دانشگاه های امریکای لاتین آشنا شوید

دانشگاه های امریکای لاتین ؛ پنجره ای رو به جهانی جدید

آموزش عالی در امریکای لاتین وارد عصری انقلابی شده است. گسترش این حوزه در سالهای اخیر خارق العاده بوده است. در حالی که شرکت جوانان ۲۵-۱۸ ساله در دانشگاه های امریکای لاتین در این منطقه از ۱۷ درصد در سال ۱۹۹۱ به ۲۱ درصد در سال ۲۰۰۰ رسیده است، این رقم بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ به ۴۰ درصد نزدیک شده است. به گزارش بانک جهانی، در این دوره، ۲۳۰۰ موسسه آموزشی جدید و ۳۰ هزار برنامه تحصیلی جدید در منطقه امریکای لاتین ایجاد شده است.

با گسترش و افزایش تعداد موسسات آموزشی و دانشگاه های امریکای لاتین ، رفته رفته زمینه برای حضور بیشتر دانشجویان خارجی نیز در این منطقه مهیاتر می شود.

در ادامه، فهرستی از برترین کشورها در حوزه آموزش عالی در منطقه امریکای لاتین و سپس برترین موسسه آموزشی هر کشور را مشاهده می کنید که از جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های امریکای لاتین در رتبه بندی معتبر Times Higher Education  برای سال ۲۰۱۷ برگرفته شده است:

۱) کشور برزیل با ۳۲ دانشگاه برتر در جمع ۷۰ دانشگاه تراز اول منطقه امریکای لاتین

بهترین دانشگاه برزیل: دانشگاه ایالتی کامپیناس State University of Campinas

این دانشگاه در منطقه سائوپائولو واقع شده است و دارای چندین پردیس در شهرهای دیگر برزیل مانند لیمریا و پائولینا نیز می باشد. این دانشگاه در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده و گرچه یکی از دانشگاه های جوان تر برزیل است، اما خود را به عنوان یک مرکز تحقیقات علمی و پزشکی پیشرو معرفی کرده است. این دانشگاه مطالب تحقیقاتی و ثبت اختراعات بسیاری داشته و حتی از دانشگاه های بزرگ دیگر امریکای لاتین پیشی گرفته است. یکی از این دستاوردهای بزرگ در سال ۲۰۰۳ حاصل شد، هنگامی که دانشمندان موفق به ثبت یک اختراع برای شناسایی مرگ ژنتیک شدند. این دانشگاه دارای دانشکده های فنی مهندسی، پزشکی و دندانپزشکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی است. تعداد دانشجویان این دانشگاه حدود ۲۷۰۰۰ نفر است که ۳ درصد آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

۲) کشور شیلی با ۱۷ دانشگاه برتر در جمع ۷۰ دانشگاه تراز اول منطقه امریکای لاتین

بهترین دانشگاه شیلی: دانشگاه پانتفیشیال کاتولیک شیلی Pontifical Catholic University of Chile

این دانشگاه در سال ۱۸۸۸ توسط اسقف سانتیاگو تاسیس شد و اکنون یکی از شش موسسه خصوصی کاتولیک در سطح جهان است. این دانشگاه ابتدا رشته های حقوق، ریاضیات و علوم فیزیکی را ارائه می داد، اما در طی زمان برنامه هایی همچون فلسفه، بازرگانی، آموزش و فناوری را نیز به برنامه درسی خود اضافه کرد. این دانشگاه دارای چهار پردیس در شهر سانتیاگو-پایتخت شیلی- و یک یک پردیس دیگر در شهر ویلاریسا است و تعداد دانشجویان بین المللی آن پیوسته در حال افزایش است. این دانشگاه دارای دانشکده های معماری، مهندسی، پزشکی و دندانپزشکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی و فیزیک و ریاضیات است. تعداد دانشجویان این دانشگاه حدود ۲۶۰۰۰ نفر است که ۷ درصد آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

۳) کشور مکزیک با ۱۳ دانشگاه برتر در جمع ۷۰ دانشگاه تراز اول منطقه امریکای لاتین

بهترین دانشگاه مکزیک: موسسه فناوری و آموزش عالی مونتری Monterrey Institute of Technology and Higher Education

این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی است که در سال ۱۹۴۳ در مونتری مکزیک تاسیس شد. این موسسه برنامه هایی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و رشته های مهندسی، مدیریت، علوم اجتماعی و انسانی و پزشکی ارائه می کند. این موسسه دارای ۳۱ پردیس در ۲۵ شهر مکزیک و ۲۲ دفتر همکاری در ۱۵ کشور جهان است. در هر پردیس این موسسه، امکانات مدرن و مبتکرانه و تعادل بین تحصیل و تفریح به چشم می خورد. ۹۴ درصد از فارغ التحصیلان این موسسه ظرف ۱۲ ماه از فارغ التحصیلی استخدام می شوند و بسیاری از آنها اکنون مدیران شرکت هایی در سرتاسر جهان- و به ویژه امریکای لاتین- هستند. این دانشگاه دارای حدود ۱۴ هزار دانشجوست که ۱۵ درصد آنها را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.

ارسال دیدگاه