نوین بورسیه

مزایای تحصیل در دانشگاه مموریال نیوفاندلند

تعداد روزافزونی از دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل، ارتقاء علمی و همچنین توسعه حرفه ای و افزایش شانس اشتغال خود در ایالت نیوفاندلند دانشگاه مموریال را انتخاب می کنند. آموزش عالی در این ایالت عمدتا در شهر زیبای  St. John\’s متمرکز شده که پردیس اصلی دانشگاه مموریال نیز در این شهر قرار دارد.

اما مهمترین مزایایی که تحصیل در دانشگاه مموریال و ایالت نیوفاندلند به دانشجویان بین المللی اعطا می کند، کدامند؟

 

  • تحصیل نسبتا رایگان با شهریه های بسیار اندک و امکان اخذ بورسیه، کمک مالی و وام تحصیلی

بیش از یک دهه پیش، رهبران سیاسی ایالت نیوفاندلند و لابرادور تصمیم گرفتند در خلاف جهت کل دانشگاه های کانادا حرکت کرده و شهریه ها را کاهش داده و حتی ثابت نگاه دارند. بودجه دولتی حدود ۸۵ درصد بودجه تنها دانشگاه این ایالت را تشکیل می دهد و مابقی نیز از محل شهریه های دانشجویی تامین می شود.

تحصیل نسبتا رایگان در مقایسه با سایر دانشگاه های کانادایی و حتی سایر مقاصد جذاب برای دانشجویان بین المللی، یک جاذبه انکارناپذیر برای گرد هم آوردن دانشجویان نخبه برای تحصیل به این دانشگاه نه تنها از سایر ایالات کانادا بلکه از سطح بین الملل می باشد.

بورسیه های بسیاری برای دانشجویان کارشناسی دانشگاه مموریال وجود دارد که اکثر آنها بر اساس توصیه از واحد دانشگاهی مربوطه اعطا می شوند. بورسیه های قابل توجهی به شاگردان ممتازی که معدل بالای ۳.۵ از ۴ در پایان دو ترم تحصیلی به دست آورند اعطا می شود.

دانشگاه مموریال بسته های کمک مالی رقابتی بسیاری را برای دانشجویان تمام وقت و نخبه تحصیلات تکمیلی – هم دانشجویان کانادایی و هم بین المللی- در تمامی برنامه های تحقیقاتی واجد شرایط اعطا می کند.

در سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۷، تقریبا ۱۸۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی از پشتیبانی مالی بیش از ۲۲ میلیون دلار بهره مند شدند. میزان کمک مالی بسته به صلاحیت ها و شایستگی های دانشجو و همچنین رشته های تحصیلی متفاوت است و تا حدود ۱۵ هزار دلار و حتی بیشتر قابل اعطا می باشد.

مدت بهره مندی از کمک های مالی هم از یک سال تا کل مدت تحصیل کارشناسی ارشد یا PhD متغیر است و به شایستگی ها و سوابق تحصیلی متقاضی و همچنین عملکرد او در طی مدت تحصیل در مموریال بستگی دارد.

جدا از بورسیه ها و کمک های مالی داخلی، دانشگاه مموریال برای اقدام جهت بورسیه ها، جوایز و فلوشیپ های خارج از دانشگاه نیز دانشجویان را پشتیبانی می نماید.

البته دانشگاه مموریال همه ساله تعدادی بورسیه ورودی نیز به دانشجویان نخبه بین المللی اعطا می کند. غیر از گزینه های کمک مالی و بورسیه، دانشگاه مموریال انواع مختلفی وام دانشجویی نیز به دانشجویان واجد شرایط اعطا می کند

  • ۱.۵ میلیون دلار بورسیه ورودی
  • ۷۵۰ بورسیه که سالانه اعطا می شود
  • ۹.۵ میلیون دلار بورسیه ها و فلوشیپ های تحصیلات تکمیلی
  • ۱۶۰۰ موقعیت کارآموزی و co-op در سرتاسر جهان

 

  • اشتغال و گذار آسان به بازار کار محلی

دانشجویانی که در دانشگاه مموریال تحصیل کرده باشند می توانند از این دانشگاه بعنوان سکوی پرشی به مشاغل جذاب و مورد تقاضای بازار کار ایالت نیوفاندلند بهره ببرند؛ ایالتی که از قرن بیست و یکم به بعد شاهد رونق و گسترش منابع و انرژی بوده است.

 

  • بهره مندی از دسته اختصاصی برنامه مهاجرت استانی نیوفاندلند برای فارغ التحصیلان بین المللی

دولت نیوفاندلند و لابرادور مشتاقانه در پی جذب بهترین و بااستعدادترین ها به قلمرو خود می باشد. از همین رو، برنامه مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور(NLPNP) دارای یک دسته فارغ التحصیلان بین المللی است که دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از دانشگاه های کانادا و بخصوص ایالت نیوفاندلند از امتیاز ویژه برای اخذ اقامت دائم کانادا و شانس اشتغال در این بهشت مهاجران بهره مند می شوند.

 

  • برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک- دسته ویژه فارغ التحصیلان منطقه آتلانتیک

برنامه مهاجرت پایلوت آتلانتیک (AIPP) که یک ابتکار جدید مهاجرتی در کاناداست که از سال ۲۰۱۷ راه اندازی شده، دارای یک دسته ویژه برای فارغ التحصیلان منطقه آتلانتیک (AIGP) است که به فارغ التحصیلان بین المللی موسسات آموزش عالی در منطقه آتلانتیک کانادا (که نیوفاندلند نیز در آن قرار دارد) اجازه می دهد بدون داشتن تجربه کار، مستقیما برای اقامت دائم کانادا درخواست بدهند.

 

  • سیستم مهاجرتی اکسپرس انتری

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق سیستم گزینش مهاجرتی اکسپرس انتری که تحصیلشان را در مدرسه یا دانشگاهی در نیوفاندلند گذرانده باشند، از امتیاز قابل توجهی برای سطح آموزش عالی خود بهره مند می شوند. بعلاوه، تمامی فارغ التحصیلان بین المللی موسسات آموزشی کانادایی که دارای سابقه کار در کانادا باشند نیز از عامل مهم دیگری تحت سیستم اکسپرس انتری بهره مند می شوند.

 

دانشگاه مموریال سکوی پرتاب شما به بازار کار کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا

 

 

گروه پارسیان بعنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه مموریال نیوفاندلند در ایران از متقاضیان علاقمند به تحصیل در این دانشگاه تراز اول، جامع و تقریبا رایگان کانادا برای مشاوره و ثبت نام دعوت بعمل می آورد. 

 

 

 

ارسال دیدگاه