نوین بورسیه

آب و هوای آلمان

آب و هوای آلمان

آلمان آب و هوای معمولی و معتدل دارد. با این وجود، با توجه به گسترش شرق به غرب و گسترش قابل توجه جنوب-شمال و همچنین رشته کوههای بسیار زیاد، اختلافات اقلیمی منطقه ای قابل توجهی وجود دارد.آب و هوا در غرب آلمان به شدت تحت تأثیرات آتلانتیک با شرایط آب و هوایی  اقیانوسی است. آب و هوا گرم و معتدل با زمستان های بارانی و تابستان های معتدل گرم مشخص می شود.در شمال آلمان، آب و هوا به شدت تحت تأثیر دریای شمال و دریای بالتیک قرار دارد. اما در اینجا نیز تفاوت هایی بین دریاهای شمال و بالتیک وجود دارد. تابستانهای بارانی و زمستان های معتدل با طوفان های شدید سواحل دریای شمال و مناطق داخلی آن را نشان می دهد.جنوب غربی آلمان با فاصله قابل توجهی بیشتر از دریا دارای آب و هوای مرطوب نیمه گرمسیری است. در تمام طول سال معتدل است. بالاترین میانگین سالانه دما در آلمان در این منطقه اندازه گیری می شود. جنوب شرقی آلمان دارای آب و هوای قاره‌ای قابل توجه با برف‌های فراوان در زمستان های سرد و تابستان‌های گرم و نسبتاً خشک است.

دمای هوای آلمان

دمای سالانه هوا در آلمان ۸ درجه است. کمترین میانگین دما در سال در ژانویه منفی ۰/۵ درجه سانتی گراد است که در بالاترین میزان ۱۸-۱۷ درجه سانتی گراد است. به استثنای آب و هوای کوهستانی در آلپ، آلمان کاملاً در منطقه معتدل آب و هوایی قرار دارد. غرب تحت تأثیر آب و هوای دریایی در اروپای غربی، شرق با آب و هوای قاره ای در اروپای شرقی قرار دارد. در نتیجه نوسانات دما در طول سال در مناطق غربی کشور نسبت به مناطق شرقی پایین تر است و زمستان سردتر و تابستان ها گرمتر و خشک تر از غرب است وآلمان غربی از آلمان شرقی گرمتر است. ماه های تابستان عموما مرطوب ترین ماه سال است. در بسیاری از بخش های آلمان، درجه حرارت به طور مرتب از زیر انجماد پایین می آید. فقط در شمال غربی و در امتداد راین، آب و هوا در زمستان ملایم تر است. ماه های تابستان از ژوئن تا آگوست نیز می‌تواند در آلمان بسیار گرم باشد. دمای روز بالاتر از 30 درجه سانتیگراد در بسیاری از مناطق است اگرچه دائمی نیست.

بارش باران در آلمان

در آلمان به طور متوسط بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر بارش در هر متر مربع در سال وجود دارد.  

به طور متوسط ۱۴۶ روز از سال در آلمان با بارندگی مشخص می شود و۴۰٪ از سال ما باید با باران، برف و تگرگ مقابله کنیم. خوشبختانه شهرهایی وجود دارند که معمولاً بارانی و چکمه های لاستیکی می‌توانند در کمد ایمن بمانند.

در ارفورت، برلین و لایپزیگ سالانه کمتر از ۵۰۰ میلی متر باران می بارد. مگدبورگ و ماینز نیز کمی بالاتر از علامت ۵۰۰ میلی متر هستند.

اما با وجود تعداد کم روزهای بارانی ارفورت، برلین، لایپزیگ، مگدبورگ، لایپزیگ و ماینز از جمله آفتابی ترین شهرهای آلمان نیستند. 

بارش برف در آلمان

الگوی بارش برف در آلمان با بارش باران متفاوت است.

هوا در زمستان در آلمان می‌تواند در ماه فوریه بسیار آشفته باشد. ژانویه و فوریه سردترین ماه های زمستان در آلمان هستند.

بارش برف در جنوب شرقی آلمان  قابل توجه می‌باشد به این دلیل که دارای آب و هوای قاره ای است و زمستان های سرد و تابستان های گرم و نسبتاً خشک دارد. بارش برف در شرقی آلمان بیشتر و زمستان های سرد و خشک تری دارد.

طبیعت آلمان

با توجه به پوشش گیاهی سرسبز، تپه های چشمگیر یا سازندهای عجیب و غریب سنگ ها، ممکن است فکر کنید که در یک کشور عجیب بسیار دور هستید. با این حال، این شگفتی‌های طبیعی در وسط آلمان قرار دارد و خودتان را در این کشور می‌بینید. آلمان علاوه بر ثروت فرهنگی خود، بسیاری از مناظر طبیعی برجسته را دارا است. و هر ایالت و شهری در آلمان مناظر خاص و جاذبه های طبیعی خودش را داراست.

اختلاف ساعت ایران و آلمان

 همه شهرها و مناطق آلمان بایکدیگر همزمان هستند و اختلاف ساعتی ندارند.

ایران ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه جلوتر از آلمان می‌باشد.

ارسال دیدگاه