نوین بورسیه

کدام دانشگاه کانادایی، بهترین محل برای تحصیل در رشته های فنی مهندسی است؟

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل قدیمی ترین دانشگاه در مونترال و یکی از سه دانشگاه انگلیسی-زبان در استان کبک کانادا است. مگ گیل یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که نامش را از تاجر مشهور، جیمز مگ گیل- گرفته است که در سال ۱۸۱۳ پایه گذار تاسیس کالج مک گیل بود. این دانشگاه در سال ۱۸۲۹ به عنوان اولین دانشکده پزشکی کانادا تاسیس شد و بعدها به یکی از بهترین دانشگاه های فنی مهندسی کانادا تبدیل شد.

دانشگاه مک گیل دارای ۱۱ دانشکده است که در ۳۰۰ ساختمان واقع شده اند. این دانشگاه دارای تقریبا ۴۰ هزار دانشجوست که ۲۴ درصد آنها غیرکانادایی هستند. این رقم دانشگاه مک گیل را به بین المللی‌ترین دانشگاه در حوزه پزشکی در کانادا تبدیل می کند.

دانشگاه مک گیل بیش از ۳۰۰ برنامه تحصیلی ارائه می کند و دارای دانشکده های فنی مهندسی، بازرگانی و اقتصاد، علوم کامپیوتر، علوم اجتماعی، علوم انسانی و پزشکی است.

دانشگاه مگ گیل دارای یک شبکه فارغ التحصیلات متشکل از ۲۵۰ هزار نفر است که در ۱۸۰ کشور جهان زندگی می کنند. از جمله مشهورترین فارغ التحصیلان این دانشگاه می توان به لئونادر کوهن، ترانه سرا و خواننده؛ ویلیام شاتنر، بازیگر؛ و دیو ویلیامز فضانورد اشاره کرد. دانشگاه مگ گیل جایگاه ۱۲ تن از برندگان جایزه نوبل نیز می باشد.

پردیس اصلی این دانشگاه در مرکز شهر مونترال و در نزدیکی Mount Royal قرار دارد و پردیس دوم آن نیز در ۱۸ مایلی غرب دانشگاه و در منطقه ای ییلاقی تر واقع شده است.

دانشگاه مک گیل از سال ۱۹۲۶ یکی از اعضای انجمن دانشگاه های امریکایی است؛ سازمانی که از برترین دانشگاه های تحقیقاتی امریکای شمالی تشکیل می شود و پایه گذار Universitas 21 نیز هست که یک شبکه بین المللی از موسسات تحقیقاتی پیشرو محسوب می شود.

دانشگاه مک گیل برترین دانشگاه کانادا برای رشته های فنی مهندسی است. همچنین این دانشگاه در رتبه ۴۲امین دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه دارای بیش از ۳۰ هزار دانشجو است که ۲۴ درصد آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

ارسال دیدگاه