نوین بورسیه

با برترین دانشگاه ایتالیا در سال ۲۰۱۷ آشنا شوید

Scuola Normale Superiore di Pisa

گزینش دانشجو بر مبنای شایستگی، درس‌هایی بر مبنای سمینار و تعامل، تحقیق و تدریس در کنار هم و یک زندگی پیوسته در پردیس دانشگاه و تشویق تبادلات بین‌المللی بر بنای بهترین مدل اروپایی آموزش عالی و … از جمله ویژگی های منحصربفرد برترین دانشگاه ایتالیا است.

Scuola Normale Superiore di Pisa  یک موسسه دولتی آموزش عالی با خصوصیاتی منحصربه‌فرد است: گزینش دانشجو بر مبنای شایستگی، درس‌هایی بر مبنای سمینار و تعامل، تحقیق و تدریس در کنار هم و یک زندگی پیوسته در پردیس دانشگاه و تشویق تبادلات بین‌المللی بر بنای بهترین مدل اروپایی آموزش عالی.

در این دانشگاه، استادان، محققان و دانشجویان در چنین محیطی جای می‌گیرند و فعالیت‌های تدریس و آزمایشگاهی و رویدادهای فرهنگی همه در یک منطقه انجام می‌شوند.

این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی در دو مقطع کارشناسی و دکترا را ارائه می‌کند. فعالیت تدریس در بین سه ساختار و دانشکده توزیع ‌شده است: دانشکده علوم انسانی، دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی و  موسسه علوم انسانی و اجتماعی (که فقط مخصوص مقطع دکترا می‌باشد).

از جمله رشته‌های ارائه‌شده در این موسسه می‌توان به علوم کامپیوتر، تاریخ، شیمی، ریاضی و آمار، فیزیک، علوم زیستی، زبان‌شناسی و پزشکی و دندانپزشکی اشاره کرد.

منبع عالی این موسسه کیفیت دانشجویانش است. دانشجویان بر مبنای شایستگی و از طریق بررسی‌های خاص انتخاب می‌شوند. در حال حاضر ۵۴۵ دانشجو در این موسسه تحصیل می‌کنند که ۶ درصد آن‌ها را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند و نسبت دانشجویان زن به مرد، ۳۰ به ۷۰ است.

Scuola Normale Superiore di Pisa با کسب رتبه نخست در بین دانشگاه‌های ایتالیایی، رتبه ۱۳۷ام بین دانشگاه‌های جهان و رتبه ۶۷ام در جهان برای فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی در حوزه علوم فیزیک، عنوان برترین دانشگاه ایتالیا در سال 2017 را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه