نوین بورسیه

اجاره مسکن در آلمان

اجاره مسکن در آلمان

یافتن مکانی در آلمان یکی از مهمترین عواملی است که شما برای دریافت مجوز اقامت در این کشور نیاز خواهید داشت. در واقع پیدا کردن خانه چالشی مهم برای شما در شهرهایی مانند برلین، هامبورگ و یا مونیخ خواهد بود.مردم آلمان عموماً در خانه های اجاره ای اقامت می کنند و این می تواند این معنا را داشته باشد که شما برای هر آپارتمانی که قصد خرید آن را داشته باشید، باید با مشتریان محلی در رقابت قرار بگیرید.این را نیز به یاد داشته باشید که حقوق آلمانی ها به طور کلی در مقایسه با مهاجران بیشتر است. بنابراین از این نظر شما نمی توانید لزوماً برای اجاره ملک مورد نظر خود از خود آلمانی ها پیشی بگیرید.بنابراین، یافتن مسکن در آلمان می تواند تا حدودی برای شما چالش برانگیز باشد. ما در این مقاله راهنمای کاملی را که شامل تمام گزینه های مورد نیاز شما می باشد را در دسترستان قرار داده ایم.ما در این اینجا اجاره خانه در شهر های آلمان، قیمت خانه در آلمان و شرایط اجاره خانه در آلمان را مورد بررسی قرار داده ایم. شما برای آنکه با اجاره مسکن در آلمان آشنا شوید بهتر است که این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

اجاره خانه یا آپارتمان در آلمان

اگر به دنبال اجاره خانه یا آپارتمان در آلمان هستید لازم است که به شما بگوییم که در شهرهای بزرگ آلمان، به ویژه برلین کمبود مسکن می تواند یکی از مشکل سازترین مسائل شما باشد.

در هنگامی که قصد دارید در کانادا مکانی را برای خود اجاره کنید لازم است که دانش خود را از شهر و محله های آن افزایش دهید. این امر به شما کمک می کند، که منزل مورد نظر خود را پیدا کنید.

به شما پیشنهاد می شود که زمانی که وارد آلمان شدید عجله ای برای اجاره خانه نداشته باشید. شما در ابتدا می توانید از خانه های اشتراکی مبله استفاده کنید. این زمانی است که شما می توانید با حوصله به دنبال مکانی برای اقامت بلند مدت خود بگردید.

علاوه بر این، هنگامی که قصد دارید که یک آپارتمان در آلمان اجاره کنید، از دسترسی آسان منزل خود به وسایل نقلیه عمومی اطمینان حاصل کنید و در صورتی که ماشین دارید، توجه کنید که مکانی برای پارکینگ در دسترس داشته باشید. در آلمان آپارتمانهای مبله بسیار نادر و استثنا هستند، و بیشتر آنها در اختیار دانشجویان قرار می گیرند.

گرانترین و ارزانترین اجاره خانه در آلمان

ملک و خانه انواع مختلفی در آلمان دارد که بر میانگین بهاء ​​اجاره و قیمت آن تاثیر می گذارد.

برخی از شهرهای آلمان مانند مونیخ، هامبورگ و کلن برای آنکه شما خانه ای را اجاره کنید کمی گران هستند، این در حالی است که شما می توانید در لایپزیگ، بوخوم و حتی برلین آپارتمان هایی را با قیمت مناسب پیدا کنید. متاسفانه تقاضای بسیار زیاد باعث افزایش قیمت خانه در برلین شده است.

انواع مسکن در آلمان

انواع مختلفی از خانه متناسب با هر نوع سبک زندگی در کانادا وجود دارد و از آنها می توان به خانه های ییلاقی و آپارتمان هایی که برای افراد مسن مناسب است نام برد.

خانه های مستقل، خانه های کشاورزی، کلبه ها، املاک نیمه مستقل و خانه های شهری نیز از دیگر انواع خانه ها در آلمان می باشند.

علاوه بر این، افرادی در آلمان هستند که تمام عمر خود را در کاروان ها و ماشین های سفری گذرانده اند.

جستجوی خانه در آلمان

شما این امکان را دارید که چه قبل و یا بعد از مهاجرت خود به آلمان به جستجوی خانه مورد نظر خود بپردازید. منابع بسیار غنی و مفیدی در آلمان وجود دارند که اطلاعات و خدمات یافتن محل اقامت شما را برایتان فراهم خواهند کرد.

پیش از مهاجرت به آلمان شما می توانید وب سایت های املاک در آلمان را پیدا کنید و در آنجا در شهر مورد نظر خود با توجه به بودجه ای که دارید به دنبال مسکن مورد علاقه خود بگردید.

پس از آنکه به آلمان مهاجرت کردید بهترین راه نیز در بررسی آگهی ها خانه در روزنامه ها و مجلات محلی است. همچنین شما می توانید با مراجعه به مشاوران املاک خانه رویایی خود را بیابید.

آگهی های املاک روزنامه در آلمان

در شماره های شنبه یا یکشنبه در اکثر روزنامه های محلی آلمان  شما می توانید بخش تبلیغاتی طبقه بندی شده را که به اجاره کوتاه مدت و بلند مدت خانه، املاک و مستغلات می پردازد به دنبال خانه رویایی خود بگردید.

حتی شما برای آنکه یک ایده کلی از قیمت خانه در آلمان داشته باشید قطعاً ارزش این را دارد که به این آگهی ها نگاهی بیندازید.

اگر هم هنوز شما با آژانس املاکی در شهر خود قرارداد نبسته اید، با صاحبخانه ای که در روزنامه است تماس بگیرید. از این گذشته، در آلمان برای آپارتمان های خوب رقابت بسیار زیاد است، این به خصوص اگر آگهی ارائه شده توسط آژانس های املاک نباشد.

این امر موجب می شود که مشتریان شما دو برابر شوند، چون در این صورت بدون کمیسیون، شما این امکان را خواهید داشت که قرارداد خود را امضا کنید.

از خواندن “نیم اتاق” در تبلیغات خانه در آلمان تعجب نکنید. بسیاری از آپارتمان هایی با اتاق های کوچکتر از ده متر مربع به عنوان “نیم اتاق” معرفی می شوند.

بنابراین، یک آپارتمان نیم اتاق در واقع دارای دو اتاق است که یکی از آنها نسبتاً کوچک است، اما می تواند به عنوان دفتر کار مورد استفاده قرار گیرد. حمام و آشپزخانه در آگهی های املاک در کشور آلمان به عنوان “اتاق” محسوب نخواهند شد.

جستجوی آپارتمان در آلمان از طریق دوستان

اگر به آلمان مهاجرت کرده اید به شما توصیه می شود که به دوستان و همکاران خود حتما بگویید و اطلاع دهید که به دنبال آپارتمان در این کشور می باشید. در آلمان، مستاجرانی که قصد تخلیه خانه خود را دارند معمولا مستاجر جدیدی را به صاحبخانه خود پیشنهاد می دهند.

در آلمان صاحبخانه، از این روش که بسیار راحت تر است استفاده می کند تا به جای تماس با آژانس املاک یا قرار دادن تبلیغات در روزنامه، از پیشنهادات مستاجران استفاده کند.

اجاره های کوتاه مدت در آلمان

یکی از مواردی که شما باید حتما باید بدانید این است که حدود 50 درصد از جمعیت آلمان در آپارتمان های اجاره ای زندگی می کنند.

اینکه آیا اجاره موقت در دسترس شما است به شدت بستگی به منطقه ای دارد که شما قصد زندگی در آن را دارید. به عنوان مثال شما باید اجاره بهاء بیشتری را در آپارتمان شهرهای بزرگ پرداخت کنید.

هزینه اجاره مسکن در آلمان

به طور کلی، می توان گفت که میانگین اجاره مسکن در آلمان بسیار منصفانه است و چیزی در حدود 5 درصد از بسیاری از کشور های اروپایی کمتر است. میانگین ​​اجاره مسکن در آلمان با در نظر داشتن انواع مختلفی از املاک، اعم از آپارتمان های مبله یا غیر مبله، تنها حدود 1300 یورو (1400 دلار آمریکا) در ماه است.

به طور دقیق تر اگر بخواهیم بگوییم این است که یک آپارتمان تک خوابه در مرکز یکی از شهر های آلمان ماهانه چیزی در حدود 700 یورو (770 دلار) هزینه بر خواهد بود و این در حالی است که در همان آپارتمان خارج از مرکز شما باید حدود 530 یورو (570 دلار آمریکا) بپردازید.

علاوه بر این، شما برای یک آپارتمان سه خوابه در مرکز یکی از شهرهای آلمان باید حدود 1350 یورو (1500 دلار آمریکا) پرداخت کنید و برای همان خانه در خارج از مرکز شهر ​​کمتر از 1000 یورو (1100 دلار آمریکا) برای شما ممکن است که هزینه بر باشد.

بسته به مکان و اندازه خانه مورد نظر حداقل اجاره خانه در آلمان متفاوت است. با این حال، در شهری مانند برلین، شما این امکان را دارید که یک خانه سه خوابه را تنها با قیمت 900 یورو (970 دلار آمریکا) دریافت کنید، و این در حالی است که یک خانه چهار خوابه در لایپزیگ که شهری ارزان است 850 یورو (920 دلار آمریکا) برای  شما هزینه بر خواهد بود.

شرایط اجاره مسکن در آلمان

کسانی که به آلمان مهاجرت می کنند، باید یک سری از فرم ها را تکمیل و کاغذ هایی را امضا کنند. اما وقتی شما قصد دارید که خانه ای را اجاره کنید تنها پر کردن فرم مناسب نیست و صاحبخانه احتمالی شما ممکن است از شما بخواهد که جزئیاتی دیگر مانند امور مالی و سابقه اعتباری خود را بیان داشته باشید.

این امر موجب می شود تا از این طریق وی بتواند بررسی کند که شما آیا مستاجر قابل اعتماد هستید یا خیر. از این امر وی مطلع می شود که خانه خود را می تواند به شما اجاره دهد.

برای آنکه شما بخواهید در آلمان خانه ای را به عنوان یک خارجی، اجاره کنید باید شما مدارک زیر را آماده کنید.

  • شناسنامه یا گذرنامه معتبر که به مدت 6 ماه از اعتبار آن مانده باشد.
  • Miet Schulden Freiheit Bescheinigung  – این سندی است برای اثبات اینکه آیا شما به صاحبخانه قبلی خود پولی را بدهکار هستید. صاحبخانه ها در آلمان به صورت بالقوه ممکن است که این را از شما درخواست نکنند، اما بهتر است که در صورت امکان این را همراه خود داشته باشید.
  • همراه داشتن سه فیش حقوقی اخیر خود برای اینکه به صاحبخانه اثبات کنید که درآمد کافی برای پرداخت اجاره بها را خواهید داشت. پس انداز کافی نیز می تواند به عنوان مدرک مورد استفاده قرار گیرد.
  • صورت حساب بانکی شما در سه ماه گذشته.
  • Meter Selbstauskunft  – این یک مدرکی است که به نوعی یک فرم درخواست است که به صاحبخانه آینده شما اطلاعات بیشتری را در مورد تاریخ تولد، تعداد افرادی که با شما ساکن هستند و آنچه شما برای درآمد انجام خواهید را ارائه می کند.
  •  گزارش اعتبار – این نیز مدرکی است که نمره اعتباری شما را به صاحبخانه آینده نشان می دهد. اگر به تازگی به آلمان مهاجرت کرده باشید، هنوز سابقه SCHUFA را نخواهید داشت. در این مورد، صورت حساب های بانکی که درآمد منظم را شما نشان می دهد به همراه اجاره و قبض به موقع پرداخت شده می تواند جایگزین قابل قبولی برای صاحب خانه شما باشد.

آژانس های املاک و مراحل اجاره در آلمان

راحت ترین راه برای اجاره آپارتمان در آلمان استفاده از یک مشاور املاک آلمانی است. داشتن یک مشاور در زمینه اجاره خانه در این کشور موجب می شود که همه چیز را بر عهده گرفته و مسیر دریافت خانه را برای شما آسان کند.

یک مشاور انواع خدمات را به شما ارائه می دهد. آنها می توانند به شما خانه های اجاره ای خالی، خانه ها و آپارتمان ها مناسب برای اجاره بلند مدت یا کوتاه مدت را پیشنهاد کنند. بنابراین، تنها کاری که شما باید بکنید این است که در زیر قرارداد یک امضا بزنید.

در آلمان شرکت املاک و مستغلات ممکن است که از شما بخواهد که هر چیزی که در مورد آپارتمان اجاره ای شما اتفاق افتاد به صورت مستقیم با آنها بوده و صاحبخانه یا صاحب آپارتمان دیگر درگیر مسائل نشود. بر اساس این قرارداد شما ملزم خواهید بود که مبلغی را به جهت این نمایندگی (Provision) پرداخت کنید.

حق الزحمه ای که شما باید برای املاک در آلمان که معادل همان کمیسیون در ایران است پرداخت کنید نمی تواند بیش از دو ماه اجاره خالص به اضافه 19٪ مالیات بر ارزش افزوده شما باشد.

در آلمان هزینه ای نیز به عنوان سپرده تضمینی (Kaution) از شما گرفته خواهد شد، که باید علاوه بر هزینه کارگزار ملک، آن را بپردازید. با این هزینه ای که شما پرداخت خواهید کرد این می تواند تا سه ماه اجاره بها را برای شما شامل شود و همچنین می توانید در مدت زمان سه ماه نیز آن را پرداخت کنید. هر مبلغی بیشتر از این معادل در آلمان کاملا غیرقانونی است.

هزینه های پروسه اجاره مسکن در آلمان

نام حق الزحمهشرح هزینه
Provisionبرای خدمات مشاور املاک و مستغلات
Kaltmieteمبلغ ثابت اجاره قبل از خدمات شهری
Kautionسپرده تضمینی

یکی از عواملی که شما در گرفتن مشاور املاک باید توجه داشته باشید این است که نماینده شما به یک انجمن حرفه ای مانند  Ring Deutscher Makler یا Immobilien Verband Deutschland تعلق داشته باشد. در کارت ویزیت و وب سایت آنها این عامل حتما ذکر شده است. اگرچه چنین عضویتی به هیچ وجه به صورت صددرصد تضمینی برای شما نخواهد بود که اعتماد کنید، اما می تواند معمولاً نشانه خوبی باشد.

خرید ملک در آلمان

برای تمام کسانی که قصد دارند به آلمان مهاجرت کنند ممکن است که بخواهند در مورد چگونگی خرید خانه در این کشور به عنوان فردی غیر مقیم فکر می کنند، خرید خانه در آلمان نه تنها می تواند یک سرمایه گذاری محکم برای شما در این کشور باشد، بلکه این موجب می شود که شما مکانی را داشته باشید که شما و خانوادتان عمر خود را در این کشور بگذرانید.

مردم آلمان وقتی خانه ای را که خریداری کرده اند یا حتی خود ساخته اند، معمولا عوض نمی کنند و تا آخر عمر در آن زندگی می کنند.

به طور کلی، خرید خانه برای تمام ایرانی ها در آلمان امکان پذیر است و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد. با این حال، خرید خانه در مواقعی که قصد دارید به مدت کوتاهی در این کشور بمانید ممکن است که خوب نباشد.

زیرا خرید خانه به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت تلقی می شود. همچنین شما باید در آلمان برای خرید خانه کمیسیون بیشتری را به همراه سایر هزینه های نمایندگی املاک پرداخت کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که شما با خرید خانه نمی توانید در آلمان تابعیت این کشور را اخذ کنید، یا اقامت دائم این کشور را داشته باشید. با این حال، شما این امکان را دارید که بدون داشتن مجوز اقامت آلمان، در این کشور به خرید ملک بپردازید.

قیمت خانه در آلمان

اگر شما تمام الزامات و شرایط لازم را برای خرید ملک در آلمان دارید، بهتر است که از میانگین قیمت مورد انتظار خود برای خرید انواع ملک در مناطق مختلف این کشور نیز مطلع باشید.

گران ترین مکانی که شما برای خرید خانه در آلمان خواهید داشت مونیخ است. هزینه خرید آپارتمان در این شهر حدود 5900 یورو (6400 دلار آمریکا) و خانه حدود 4200 یورو (4500 دلار آمریکا) در هر متر مربع می باشد.

در مقابل، اگر هم قصد دارید که کمتر هزینه کنید می توانید شهر هانوفر را انتخاب کنید که دارای آپارتمان هایی با قیمت 2200 یورو (2400 دلار آمریکا) و خانه هایی با قیمتی حدود 2000 یورو (2200 دلار) در هر متر مربع می باشد.

از نظر آخرین آمار املاک در فرانکفورت این شهر دومین افزایش قیمت را برای خانه داشته است. بر اساس شاخص Knight Frank Prime Global Cities Index ، که وظیفه دارد که تغییرات قیمت املاک مسکونی لوکس را در “شهرهای مهم” اندازه گیری کند، 10.3 درصد افزایش در سال را برای قیمت املاک در فرانکفورت ثبت کرده است.

هزینه خرید مسکن در برلین

  •     100 متر مربع – 350،000 یورو (380000 دلار)
  • 150 متر مربع – 485،000 یورو (485000 دلار)
  • 200 متر مربع – 700،000 یورو (760000 دلار)
  •  

هزینه خرید مسکن در فرانکفورت

  • 100 متر مربع – 420،000 یورو (450000 دلار)
  • 150 متر مربع – 675،000 یورو (730000 دلار)
  • 200 متر مربع – 840،000 یورو (910000 دلار)
  •  

هزینه خرید مسکن در کلن

  •     100 متر مربع – 360000 یورو (390،00 دلار)
  • 150 متر مربع – 640،000 یورو (690000 دلار)
  • 200 متر مربع – 880،000 یورو (950000 دلار)

 

سوالات متداول

ارزانترین و گرانترین شهر های آلمان برای خرید خانه کجاست؟

شهر هایی مانند هامبورگ، مونیخ و کلن برای خرید خانه ممکن است که گران باشد و این در حالی است که شما در شهر هایی مانند لایپزیگ، بوخوم و هانوفر می توانید خانه های خوب با قیمت مناسب را پیدا کنید.

روش های پیدا کردن خانه در آلمان چیست؟

شما می توانید از وبسایت های املاک، روزنامه، مجلات، دوستان، اپلیکیشن ها، و مشاوران املاک برای پیدا کردن خانه مورد نظر خود استفاده کنید.

معنای نیم اتاق در آگهی های خانه در آلمان به چه معنا است؟

نیم اتاق در واقع اتاقی کوچک می باشد که نسبت به یک اتاق معمولی کوچکتر است و از این اتاق به عنوان دفتر کار در آلمان استفاده می شود.

اجاره مسکن در آلمان چقدر است؟

اجاره مسکن در آلمان در شهر هایی با قیمت متوسط چیزی در حدود 1300 یورو در ماه است. اما اگر همین مقدار هم بیشتر از بودجه مورد نظر شما می باشد، می توانید در شهر های ارزانتر یک خانه خوب با ماهی 500 یورو در ماه نیز پیدا کنید.

آیا با خرید ملک در آلمان می توان اقامت دائم این کشور را اخذ کرد؟

خیر – شما نمی توانید تنها با خرید خانه در آلمان اقامت دائم این کشور را کسب کنید و یا اینکه کارت شهروندی آلمان را دریافت نمایید.

قیمت خرید خانه در آلمان چقدر است؟

شما برای خرید خانه در یک شهر گران آلمان باید برای هر متر مربع چیزی در حدود 4200 یورو و در یک شهر ارزان در حدود 2000 یورو نیز هزینه پرداخت کنید.

ارسال دیدگاه