Search
Close this search box.

تاثیر مقاله علمی در اخذ پذیرش

ژورنال‌های بسیاری در سر‌تا‌سر دنیا برای چاپ مقالات علمی وجود دارند، با این حال تعداد انگشت شماری از آن‌ها معتبر هستند و تحقیقات علمی بسیاری به آن‌ها ارجاع داده می‌شوند.

در هر صورت از دانشجویان فوق لیسانس انتظار می‌رود تا توانایی نگارش مقالات علمی را کسب کنند و بتوانند حداقل یک مقاله را در ژورنال های معتبر به چاپ برسانند؛ با این کار علاوه بر این که رزومه‌ی تحصیلی قوی می‌سازند و امکان پذیرش آن‌ها در مقطع دکتری در برترین دانشگاه‌های دنیا بیش‌تر می‌شود، شانس بیش‌تری برای ادامه تحصیل در سایر کشورهای دنیا را دارند.

در واقع یکی از اصلی‌ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی در کشورهای دیگر دنیا داشتن رزومه‌ی قوی و مقالات علمی در ژورنال‌های معتبر است.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که کم تر پیش می آید که مسئولین دانشگاه پیش از پذیرش مقالات شما را مطالعه کرده و بر اساس بار علمی آن نسبت به پذیرش شما تصمیم‌گیری کنند، بلکه چند فاکتور برای آن ها اهمیت بسیاری دارد: تعداد مقالات چاپ شده، اعتبار ژورنال‌هایی که در آن ها مقاله را به چاپ رساندید و تعداد ارجاعاتی که به مقاله‌ی شما داده شده است.

بررسی صحت آمار افزایش مقالات علمی و تاثیر آن

اگر پیگیر اخبار باشید، حتما خبرهایی مبنی بر افزایش تعداد مقالات ISI توسط پژوهشگران ایرانی به گوشتان خورده است. اما این آمار تا چه اندازه درست است و اصولا افزایش تعداد مقالات می تواند تضمین کننده ی رشد علمی کشورمان باشد یا نه؟

برای پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که این آمار با واقعیت، فرسنگ‌ها فاصله دارد. این روزها اگر سری به خیابان انقلاب بزنید، زمزمه‌ی پایان نامه و مقاله‌ی ISI را از هر گوشه می‌شنوید. همین امر نشان‌دنده‌ی این است که بخشی از مقالات چاپ شده در ژورنال‌های معتبر، جعلی هستند و افرادی برای نگارش آن ها پول پرداخت کرده‌اند!

از سوی دیگر در حال حاضر به علت جو رقابتی ایجاد شده برای مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور و تاثیر چاپ مقالات در تسریع این فرآیند، ولع بسیار عجیبی برای چاپ مقاله در ژورنال‌های مختلف دنیا به وجود آمده است.

با همه‌ی این اوصاف با این که ایران از لحاظ چاپ مقاله در ژورنال‌ها و پایگاه‌های مختلف رتبه‌ی بسیار خوبی در سطح دنیا دارد، با این وجود به هیچ عنوان رشد علمی مطلوبی ندارد و میزان ارجاع به مقالات ایرانی به شدت کم است.

در نهایت مطمئن باشید پذیرش شما در دانشگاه تنها بخشی از پروسه‌ی پیچیده‌ای است که پیش روی شما قرار دارد، گام مهم بعدی سطح علمی و توانایی تحقیقاتی شما است؛ بنابراین خودتان دست به کار شوید و نسبت به نوشتن مقالات علمی اقدام کنید تا بتوانید رزومه‌ی پرباری را برای خود بسازید.

مزایای چاپ مقاله برای دانشجویان
  • در ادامه بعضی از مزایای چاپ مقاله برای دانشجویان را با هم بررسی می‌کنیم:
  • پذیرش راحت‌تر در مقطع دکتری
  • گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی در سراسر جهان
  • استخدام راحت‌تر در کلیه ادارات و سایر مراکز دولتی و خصوصی
  • پذیرفته شدن بسیار راحت‌تر به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی
  • امکان ادامه تحصیل در مقطع، رشته و دانشگاه دلخواه در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون ورودی
  • امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان
  • شناخته شدن به عنوان متخصص و صاحب نظر در موضوع
  • امکان گرفتن پروژه‌های تحقیقاتی با درآمدهایی بسیار بالا
  • ایجاد شدن احساس افتخار و اعتماد به نفس در نویسندگان مقالات
  • نظریه‌پردازی و بیان دیدگاه‌های نویسندگان در زمینه های تخصصی
  • ثبت کردن تحقیقات و مطالعات انجام شده به نام نویسندگان و حفظ دائمی آنها
  • عرضه پژوهش و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به افراد زیادی در تمامی نقاط جهان
  • بررسی کنفرانس‌های علمی مطرح دنیا و لزوم شرکت در آن ها
کنفرانس های علمی برای دانشجویان

در ادامه بعضی دیگر از مزایای شرکت در کنفرانس‌های علمی مطرح دنیا را با هم بررسی می‌کنیم:

  • ارائه‌ی مقالات در کنفرانس‌های علمی مطرح می‌تواند زمینه ساز ارتقا سطح علمی باشد و تعامل مناسب شما و صاحب نظران و اساتید رشته‌ی شما را به صورت موثری پدید آورد. با این کار می‌توانید ایرادات کار خود را برطرف کرده و رزومه‌ی موثرتری را بسازید.
  • می‌توانید پروپوزال‌ها و تز‌های خود را در کنفرانس‌های علمی گوناگون ارائه دهید و با این کار، زمینه‌ی پخته‌تر شدن طرح‌ها و ایده‌های خود را با رایزنی با اساتید مختلف، به وجود آورید.
  • همه‌ی کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و کلاس‌های جنبی عموما توسط اسپانسرها برگزار می‌شوند که هدف از برگزاری آن‌ها ضمن آشنایی بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان با محصولات و خدمات ارائه شده، آشنایی آن‌ها با جدیدترین متدهای روز دنیا است؛ بنابراین با شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانید دانش علمی خود را به صورت شگفت‌انگیز افزایش دهید و از آموخته‌های خود در محیط کار و محافل آکادمیک استفاده کنید.
  • می‌توانید مقالات خود را با صرف هزینه و زمان بسیار کمی در ژورنال‌ها و نشریات کنفرانس‌های علمی به چاپ برسانید و همچنین می‌توانید در کنفرانس‌های علمی مختلف، پوسترهای تحقیقاتی به چاپ برسانید.
  • فرصت present مقالات خود را در محافل علمی با حضور اساتید و داوران و کارشناسان و فعالان تجاری و تحقیقاتی جهانی بدست آورید.
  • فرصت review خوردن مقالات خود را در یک محیط علمی رایگان از سوی اساتید حرفه‌ای کنفرانس کسب کنید.
  • با شرکت در کنفرانس‌های علمی، فرصت آشنایی با کارشناسان و نویسندگان مقالات را به دست می‌آورید و می‌توانید از آن‌ها برای ویرایش مقالات یا همکاری‌های مشترک کمک بگیرید.

 

 

در هر صورت شرکت در کنفرانس‌های علمی فواید بسیاری دارد که حداقل آن‌ها، افزایش دایره ی ارتباطات و آشنایی با برترین‌ها در حوزه کاری و تحصیلی شما است؛ پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی یا ارتقای شغلی را دارید، شرکت در کنفرانس های علمی را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

جهت اطلاع و اخذ مشاوره مهاجرت تحصیلی، اخذ بورسیه تحصیلی، پذیرش تحصیلی و… با مشاوران ما تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رزرو وقت مشاوره رایگان