Search
Close this search box.

۵ مقصد عالی و اقتصادی برای اخذ پذیرش تحصیلی در سال ۲۰۲۴

در این پست، پنج مقصد عالی تحصیلی و در عین حال کم هزینه و حتی رایگان برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور را به شما معرفی می کنیم:

تحصیل در خارج از کشور می تواند تاثیر عمیقی بر کارنامه آموزشی هر دانشجو بگذارد. همه ساله، صدها هزار دانشجو در سرتاسر جهان از فرصت پیگیری رویاهای تحصیلی خود در سرزمین های خارجی استفاده می کنند. هرچند، برای بسیاری از متقاضیان تحقق این رویا به دلیل این باور غلط که تحصیل در خارج از کشور هزینه هنگفتی دارد، ناممکن به نظر می رسد. در حالی که کشورهای بسیاری هستند که هزینه تحصیل در آنها برای دانشجویان بین المللی بسیار کم یا حتی رایگان است.

در ادامه، شما را با ۵ مقصد تحصیلی اقتصادی برای دانشجویان بین المللی در سال ۲۰۲۴ آشنا می کنیم:

آلمان

وقتی بحث به گزینه های تحصیلی کم هزینه در خارج از کشور می رسد، همیشه نام آلمان بعنوان مقصد نخست مطرح می شود. آلمان که به سبب ارائه آموزش عالی با هزینه های نسبتاً کم شهرت جهانی دارد، همچنین سالیان مدیدی است که به مقصد اصلی بسیاری از دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.

تنها در سال ۲۰۲۳، آلمان پذیرای صدها هزار دانشجوی بین المللی در حوزه های مختلف از فنی مهندسی گرفته تا علوم پایه، علوم انسانی، مدیریت و کسب و کار و حتی علوم پزشکی- بوده است.

به طور کلی به دانشجویان بین المللی در آلمان توصیه می شود که بودجه سالانه حدود ۱۰ هزار یورو برای تامین هزینه های زندگی خود در نظر بگیرند. البته این رقم شامل مخارج مختلفی مانند اسکان، غذا، سفر و سایر الزامات دیگر- می شود. البته خبر خوب آنست که طبق آخرین تغییرات قانون مهاجرت نیروی کار ماهر آلمان، اکنون دانشجویان بین المللی می توانند تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند که منبع درآمدی بسیار خوبی برای تامین هزینه های زندگی آنان می تواند باشد.

با وجود نظام آموزش با کیفیت عالی آلمان و صحنه فرهنگی جذاب و پویای این کشور، آلمان در مقایسه با بسیاری مقاصد تحصیلی دیگر برای دانشجویان بین المللی، دارای هزینه های زندگی بسیار پایین تری می باشد.

نروژ

از بین کشورهای اسکاندیناوی، نروژ نام خود را بعنوان مقصد شماره یک آموزش در دسترس و حتی رایگان برای دانشجویان بین المللی مطرح ساخته است. نروژ که به دلیل مناظر چشم نواز، استانداردهای بالای زندگی و فرهنگ غنی خود شهرت جهانی دارد، دانشجویان بین المللی بسیاری را که در جستجوی برتری آموزشی و همچنین زیبایی های طبیعی بلامنازع هستند جذب خود می کند.

تحصیل در نروژ به ویژه مورد علاقه آن دسته از دانشجویان بین المللی است که به علوم پایه و تحقیق در فضاهای باز علاقه دارند، چرا که نروژ نوید بخش یک تجربه تحصیلی منحصربفرد در میان طبیعت بکر و استثنایی خود می باشد.

در حالی که هزینه های زندگی سالانه در نروژ می تواند حدود ۱۴ هزار یورو باشد، اما رقم دقیق بسته به سبک زندگی دانشجو متفاوت خواهد بود. از مراکز شهری پیشرفته تا جوامع روستایی آرام، نروژ دارای گزینه های زندگی متناسب با سبک زندگی های مختلف است و دانشجویان بین المللی می توانند اسکان و شرایط زندگی دلخواه خود را به آسانی در نروژ پیدا کنند.

ایرلند

ایرلند به دلیل تاثیر شگرفی که در سالیان اخیر بر زندگی هزاران دانشجوی بین المللی گذاشته، محبوبیت ویژه ای بین دانشجویان و متقاضیان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور یافته است. ایرلند که به سبب امنیت، ایمنی و برتری آکادمیک خود شهرت جهانی دارد، چیزی فراتر از فرصت هیا تحصیلی ارائه می کند: این کشور محیطی حمایتی و گرم به دانشجویان بین المللی اعطا می کند که به رشد فردی و حرفه ای آنان می انجامد.

کشور ایرلند که بسیاری از دانشگاه های آن در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد، آموزشی در کلاس جهانی ارائه می کند. هرچند، نقطه تمایز اصلی تحصیل در کشور ایرلند برای دانشجویان بین المللی، مقرون به صرفه بودن با حفظ کیفیت عالی آموزش است.

با توجه به گزینه های مختلف و فرصت های بسیار کار در حین تحصیل و بورسیه های سخاوتمندانه با پشتوانه دولتی، تقبل هزینه های سالانه زندگی در ایرلند که حدود ۱۲ هزار یورو می باشد، ایرلند به یکی از مقاصد تحصیلی اقتصادی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.

فرانسه

فرانسه میزان برج باشکوه ایفل- نیز از جمله مقاصد تحصیلی جذاب و پرطرفدار برای دانشجویان بین المللی است. این بهشت اروپایی به سبب محیط تحصیلی مقرون به صرفه و کم نظیر خود و همچنین کیفیت استنثنایی زندگی، از شهرتی جهانی برخوردار است.

میراث فرهنگی غنی و فرصت های آموزشی متنوع، فرانسه را بعنوان مقصدی با جذابیت روزافزون در میان دانشجویان بین المللی که به دنبال یک تجربه تحصیلی عالی و اقتصادی هستند مطرح ساخته است.

کشور فرانسه که سالانه بیش از ۴۰۰ دانشجوی بین المللی جذاب می کند، فرصت های بسیاری برای رشد فردی و آموزشی دانشجویان خلق می کند. از دانشگاه های تراز اول جهانی تا محیط فرهنگی پویا، این کشور فضایی غنی و مشوق برای یادگیری و کاوش فراهم می سازد.

در حالی که هزینه های زندگی در فرانسه بسته به شهر زندگی متفاوت است، اما متوسط هزینه های ماهانه زندگی در این کشور حدود ۱۲۰۰ یورو می باشد.

لهستان

لهستان در بین مقصدهای تحصیلی بین المللی همچون جواهری پنهان است که امکان تحصیل اقتصادی با وجود کیفیت بالای آموزش را برای دانشجویان بین المللی فراهم می سازد. با گزینه های تحصیلی متنوع و مقرون به صرفه ای که لهستان ارائه می کند، این کشور فرصتی مغتنم برای دانشجویان بین المللی در جستجوی ماجراجویی و تحصیلات عالیه محسوب می شود.

لهستان که به دلیل مناظر چشم نواز، شاهکارهای تاریخی و محیط پذیرنده و صمیمی خود شهرت دارد، گزینه ای ایده آل هم برای تحصیل و هم زندگی فراهم می کند. همچنین تحصیل در لهستان برای دانشجویان بین المللی، تضمین کننده ارزشی استثنایی در قبال هزینه ای است که می پردازند؛ چرا که متوسط هزینه های زندگی سالانه زندگی و تحصیل در لهستان تقریبا ۴۰۰۰ یورو می باشد!

برای دانشجویان و متقاضیان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور در سال ۲۰۲۴، مقصدهای جذاب، استثنایی و در عین حال اقتصادی برای ادامه تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی وجود دارد که تجارب تحصیلی ایده آل بدون هزینه های گزاف را برای دانشجویان خلق می کنند.

چه علاقه مند به تحصیل در آلمان با نظام آموزشی کلاس جهانی این کشور هستید و چه مجذوب دوره های بدون شهریه کشور نروژ شده اید، چه مشتاقانه در انتظار تجربه فضای آکادمیک ایرلند هستید و چه در رویای زندگی و تحصیل در فرانسه به سر می برید و حتی اگر به لهستان، این جواهر پنهان برای جویندگان تحصیل در خارج از کشور فکر می کنید، نوین بورسیه اینجاست تا تحقق بخش رویاهای شما برای تحصیل، زندگی و اقامت در برترین دانشگاه های جهان باشد!

جهت اطلاع و اخذ مشاوره مهاجرت تحصیلی، اخذ بورسیه تحصیلی، پذیرش تحصیلی و… با مشاوران ما تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رزرو وقت مشاوره رایگان