Search
Close this search box.

اعلام دولت کانادا برای سهمیه استانی Study Permit دانشجویان

دولت کانادا میزان سهمیه های استانی و منطقه ای صدور Study Permit برای دانشجویان بین المللی در سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به تازگی میزان سهمیه های استانی و منطقه ای برای صدور اجازه تحصیل (Study Permit) برای دانشجویان بین المللی را اعلام کرد.

طبق اعلامیه های دولت کانادا، میزان کل سهمیه ملی پذیرش درخواست اجازه تحصیل در هر سال به تعداد اجازه تحصیل (Study Permit) های منقضی شده در همان سال بستگی خواهد داشت. بدین ترتیب، تعداد دانشجویان بین المللی ورودی به کانادا در سال ۲۰۲۴ بایستی برابر با تعداد دانشجویانی باشد که اجازه تحصیل آنها منقضی شده است.

طبق جدیدترین آمارها، سهمیه مصوب کل استانهای کانادا برای صدور Study Permit در سال ۲۰۲۴، ۴۸۵ هزار می باشد. البته دولت کانادا متقاضیان تمدید اجازه تحصیل (حدود ۹۷ هزار نفر در سال ۲۰۲۴) را نیز در این حد نصاب مشخص کرده و در نتیجه، امسال حدود ۳۶۴ هزار دانشجوی بین المللی می توانند Study Permit‌ (مجوز تحصیل در موسسات آموزش عالی کانادایی) را اخذ نمایند که با توجه به نرخ قبولی ۶۰ درصدی این قبیل درخواست ها، به معنای پذیرش حداکثر  ۶۰۶ هزار درخواست Study Permit خواهد بود.

البته برخی دانشجویان بین المللی – مانند محصلین مقاطع ابتدایی و متوسطه و همچنین دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد- از این سهمیه معاف هستند و این سهمیه عمدتا به دانشجویان کالج ها و دانشگاه ها (در مقاطع کاردانی و کارشناسی) اعمال خواهد شد.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا  این مجموع را بر مبنای جمعیت هر استان و منطقه و همچنین میزان درخواست های دریافتی تقسیم کرده و سهمیه هر استان برای صدور Study Permit  را تعیین کرده که پیش بینی می شود تاثیر چشمگیری بر تعداد دانشجویان بین المللی جدید به کانادا و مخصوصاً استانهایی که در سالیان قبل به حداکثر حد نصاب پذیرش دانشجوی بین المللی دست نیافته اند داشته باشد.

جهت اطلاع و اخذ مشاوره مهاجرت تحصیلی، اخذ بورسیه تحصیلی، پذیرش تحصیلی و… با مشاوران ما تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رزرو وقت مشاوره رایگان