نوین بورسیه

با شهریه های تحصیل در کانادا آشنا شوید

کانادا یکی از محبوبترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است و گستره متنوعی از تجربیات و فرصتها را ارائه می کند. اگر مایل به تحصیل در کانادا هستید، خبر خوشی برایتان داریم: شهریه های تحصیل در کانادا نسبت به کشورهای انگلیسی‌زبان دیگری مانند امریکا، انگلستان و  استرالیا معمولا کمتر است، اما در مقایسه با سایر کشورها شهریه های دانشگاه ها و کالج های کانادا همچنان بالا هستند.

شورای وزارتخانه آموزش کانادا (CMEC) یک ابزار آنلاین مفید ارائه میکند که به دانشجویان بین المللی اجزاه می دهد تا هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف کانادا را به سرعت محاسبه کنند و از مشاوره هایی در خصوص مدارک نیز بهره مند شوند.

 دانشگاه های کانادا شهریه هایشان را خودشان تعیین میکنند و مقدار شهریه به عوامل متعددی بستگی دارد: رشته تحصیلی، ملیت متقاضی و مقطع تحصیلی. طبق آخرین آمارهای شورای آمار کانادا، شهریه های تحصیل در کانادا در سال تحصیلی 2018-2017 در مقطع کارشناسی به طور متوسط 3.1 درصد افزایش داشته است. بیشترین هزینه تحصیل همچنان مربوط به استان انتاریو می شود که دانشجویان کارشناسی بومی به طور متوسط 8400 دلار شهریه می پردازند.

شهریه های کارشناسی به طور میانگین برای دانشجویان بین المللی در سال تحصیلی 2018-2017 سالانه 25 هزار دلار کانادا بوده است. تحصیل در رشته های علوم انسانی و هنر کم‌هزینه تر است، در حالی که رشته های فنی مهندسی و پزشکی بیشترین شهریه را دارند (به طور میانگین 28 هزار دلار کانادا).

شهریه های مقطع کارشناسی ارشد عموما پایین تر بوده و مقدار به رشته تحصیلی بستگی دارد. شورای آمار کانادا میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا را درسال تحصیلی 2018-2017 حدود 16 هزار دلار کانادا اعلام کردند.

ارسال دیدگاه