نوین بورسیه

بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا در سال ۲۰۱۷ کدامند؟

 

 

انگلستان دارای بیشترین تعداد دانشگاه در جمع برترین دانشگاه های پزشکی اروپاست: ۴۱ دانشگاه از جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر برای تحصیل پزشکی در انگلستان واقع شده اند. بعد از دانشگاه های آکسفورد، کمبریم و دانشگاه کالج بندن در حمع ۱۰ دانشگاه نخست، شش دانشگاه دیگر انگلیسی در فهرست ۵۰ دانشگاه برتر پزشکی قرار دارند که از میان آنها می توان به کالج سلطنتی لندن (رتبه ۱۲)، King`s College London (رتبه ۱۶) و دانشگاه ادینبورگ (رتبه ۲۳) اشاره کرد.

آلمان نیز با ۳۱ نماینده از موقعیت خوبی در بین برترین دانشگاه های پزشکی برخوردار است. Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg  با رتبه ۴۲ام بهترین جایگاه را دارد. سپس کشور ایتالیا با ۲۶ دانشگاه برتر برای تحصیل پزشکی قرار دارد که دو دانشگاه میلان و دانشگاه بولونیا در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر به چشم می خورند.

فرانسه نیز دارای ۱۷ دانشگاه های پزشکی برتر – از جمله دانشگاه پیر و ماری کوری- در رتبه بندی های امسال است و اسپانیا نیز ۱۳ نماینده در برترین دانشگاه های پزشکی دارد که از آن جمله می توان به دانشگاه بارسلونا با رتبه ۵۱ اشاره کرد.

هلند و بلژیک هر یک هشت دانشگاه برتر در این فهرست دارند که بهترین رتبه در هلند متعلق به دانشگاه آمستردام در جایگاه ۳۶ ام و بهترین رتبه در بلژیک متعلق به دانشگاه کاتولیک لوون با رتبه ۵۲ است.

کشور اتریش نیز دارای دو دانشگاه پزشکی در جمع برترین دانشگاه های پزشکی اروپاست که رتبه بالاتر را دانشگاه پزشکی وین در جمع ۱۰۰ دانشگاه نخست رتبه بندی به خود اختصاص داده است.

 

ارسال دیدگاه